• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Handbok eller manual

Gunnsan

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Orust
HBK-Nr
35534
Medlemskap
2024
Min Barbara Fiat Dethleffs T6561 2002 önskar få en handbok/manual til både bil och bodel. Någon som vet hur det går till att få införskaffa en sådan? Tacksam för svar.
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.781
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Denne side


Går desværre kun tilbage til 2011, men måske kunne du sende dem en mail og spørge om de har en til din husbil.

Her er et par eksempler på Fiat Ducato


Og denne er vist på en nyere model

 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.781
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Det kan være at jeg husker forkert, men jeg men jeg mener at kunne huske at jeg kunne finde brugermanual ved at skabe en profil på denne side.


Findes også på Svensk. Og du skal indtaste oplysninger om din bil, og så kan du få rigtig mange oplysninger om bilen.
 

Gunnsan

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Orust
HBK-Nr
35534
Medlemskap
2024
Denne side


Går desværre kun tilbage til 2011, men måske kunne du sende dem en mail og spørge om de har en til din husbil.

Her er et par eksempler på Fiat Ducato


Og denne er vist på en nyere model

1000 takk snille dej. Har en venn som er tysk og tenke be ham om å sende en mail till Dethleffs i tyskland om spörsmål om dette . Önsker dej en fin sommer på den måten som du synes passer dej best.
 

Peter & Lorella

HBK Medlem
Inlägg
467
Kommun
Täby
HBK-Nr
31686
Medlemskap
2025
Vi mailade Dethelffs (på engelska) med modell samt chassi-/serienummer och önskade en PDF på svenska.
Kom i mailen efter 15minuter!!!
 

Gunnsan

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Orust
HBK-Nr
35534
Medlemskap
2024
Vi mailade Dethelffs (på engelska) med modell samt chassi-/serienummer och önskade en PDF på svenska.
Kom i mailen efter 15minuter!!!
Låter ju helt fantastiskt. Men är er bil i samma åldersklass som min? Alltså 2002? Förstår ju att dom inte har alla papper på alla bilar, men skulle ju bli hur glad som helst om jag fick nåt om min älskade Barbara. Har en sköterskekollega som är tysk, skall be honom maila till Dethleffs och fråga ...spänningen stiger. 1000 tack snälla du/ni. Hälsningar ifrån mig på Orust. Å är ni i närheten, välkommen på en fika.
 
Toppen