• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Han där uppe vill nog inte att vi ska köpa en plåtis

PrunesDK

HBK Medlem
Inlägg
79
Kommun
Kalundborg
HBK-Nr
29810
Medlemskap
2026
Vi har plåtis med Truma D6 og kompressorkøleskab, 2x95Amp AGM og 110w solcelle, vi klarer os som regel uden landstrøm.
Vi trives med plåtis på 5,99, men ønsker os en model med bedre bad/dusch, det er faktisk ikke så let at finde.
Når vi en gang finder en ny plåtis (det er der også gået trold i) skal den have Truma D6 diesel og kompressorkøleskab, solcellen kan vi heller ikke undvære, men den kan selvfølgelig eftermonteres.
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
nej tyvärr funkar nog inte så bra du når inte helt enkelt upp även om du är två met i strumplästen ? sen vad ska du göra av den när du inte använder den ? hade med mig en sån på en tur runt europa i 7 mån och kan bara säga att den var i vägen mest ! det går nog att montera en stege på bakdörrar tror jag men klättra där uppe med en takbox ? nja tveksamt till den lösningen ! då har man nog valt fel bil från början skulle jag säga !
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Nu fick vi böne svar!! Se bild!
Kylskåpet i denna plåtis citycar 600 c domenetic ska fungera på enbart batteri. Har aldrig hört att absorption skåp klara gå utan laddning från generaton, stämmer detta?
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    1,4 MB · Visningar: 74

Ulf & Marie

FD HBK Medlem
Inlägg
1.043
Kommun
Härryda
HBK-Nr
24973
Medlemskap
2022

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Går kompressor kyl på gas oxå?? Fick med himla massa manualer ska kolla, har bara haft kylskåp som väljer energikälla själv med svart display, denna har ingen display alls,
Går på batteri , skall du stå still så kräver det solceller , så mycket som möjligt!
 

Ulf & Marie

FD HBK Medlem
Inlägg
1.043
Kommun
Härryda
HBK-Nr
24973
Medlemskap
2022

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Inte mycket plats där!!
bild 2 denna knapp har jag aldrig haft, värmaren till vatten? Trodde iNet skötte allt värme och vatten.
 

Bilagor

  • 4FC3BC0D-AC62-4407-B372-0D0795ABB429.jpeg
    4FC3BC0D-AC62-4407-B372-0D0795ABB429.jpeg
    1,4 MB · Visningar: 56
  • 06B6763D-BE32-4E5C-8E8B-87FF245477DF.jpeg
    06B6763D-BE32-4E5C-8E8B-87FF245477DF.jpeg
    1,1 MB · Visningar: 58

Langerstorm

HBK Intresserad
Inlägg
89
Kommun
Göteborg
Inte mycket plats där!!
bild 2 denna knapp har jag aldrig haft, värmaren till vatten? Trodde iNet skötte allt värme och vatten.

Jag är lite osäker på vilken bild du menade med bild 2 =)

Men lnappen med en pinne och tre s på är väl till cirkulationspumpen för värmeväxlaren mellan motor och bodel (jag använder aldrig min)? Att användas för att värma bodelen under körning.
Knappen till höger, ovanför passagerarsätena, är omkopplaren till gasolflaskorna, indikering av vilken flaska som används, samt värme till densamma.
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Jag är lite osäker på vilken bild du menade med bild 2 =)

Men lnappen med en pinne och tre s på är väl till cirkulationspumpen för värmeväxlaren mellan motor och bodel (jag använder aldrig min)? Att användas för att värma bodelen under körning.
Knappen till höger, ovanför passagerarsätena, är omkopplaren till gasolflaskorna, indikering av vilken flaska som används, samt värme till densamma.
Tack!
Bild 2 blev vist bild 1, men den som ser ut som en strömbrytare.

Bilden med INet och om kopplaren var för att visa hur lte plats det finns, får aldrig upp en tv där, max 20 cm fritt
 
Toppen