• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Halsband för skotträdda hundar

F

F.d. 673

Guest
Sv: Halsband för skotträdda hundar

Ja, alla av oss har ju inte hunden från det att den är valp och får hantera det vi får, så att säga! Även jag har en omplaceringshund med sina speciella problem från hur han hade det under sin första tid, men just fyrverkerier är inte bland hans bekymmer.

Som jag skrev tidigare har heller inte fyrverkerier och de skott d har på skjutbanan nödvändigtvis med varandra att göra. Min jakthund tyckte gevärsskott var ruskigt spännande och de fick honom glatt nyfiken. Fyrverkerier med fräs och tjut (och eventuellt också om ljuset hade med saken att göra) som gick av staplen i stadsmiljö gjorde honom däremot väldigt bekymrad. På landet, där han levde sina första 10 år i livet, störde det honom däremot inte. Kombinationen av ny miljö, husse borta från jordelivet och fyrverkerier blev nog lite för mycket för honom. Och sån't kan vi ju faktiskt inte kontrollera, så jag tycker nog att man kan vara lite ödmjukare gentemot problem andra kan ha!
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Halsband för skotträdda hundar

Hundproblemet beror på att vid valp skall man åka till en skutbana , vara i bilen med valpen när det smäller !! har haft hundar i 30 år och ingen har varit rädd när det är nyår !! dom är ute när det smäller , och inte ett enda jud från dom ,
Varför finns det många jakthundar som blir skotträdda?Bara en stilla undran .
 
F

F.d. 5098

Guest
Sv: Halsband för skotträdda hundar

Varför finns det många jakthundar som blir skotträdda?Bara en stilla undran .
Fel i utbildningen när dom är yngre !! har haft problem med anndra hundar i grannlag som jag har ändrat på , nu inte skotträdda !! Även en gammal hund går att ta bort skotträdslan .
 
Toppen