• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hade hoppats på förbättring på blocket!

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Har skrivit ett par gånger till Blocket och frågat varför de inte kan göra det lite lättare att hitta den plåtis/husbil man söker, ungefär som när man söker vanlig personbil. År och längd och mil hade vart till stor hjälp. Nu har de uppdaterat sin sajt och putsat till den lite, men inte har de kunnat lösa detta.

Nån mer som tycker som jag? Skriv gärna till dem så att de fattar att detta behov finns och skulle underlätta! just nu finns det 6558 objekt ute till försäljning, det skulle man kunna sortera till kanske med rätt inställningar ett hundratal som man skulle vilja se eller är intresserad av.
 

larsemil

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2024
Jag blir arg när jag söker på ett visst märke och får upp andra märken också. Bara för att annonsören jämför eller säger sig sälja det märket också i brödtexten.
Det borde gå att söka på bara rubrikraden.
 

-geva-

HBK Medlem
Inlägg
458
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7145
Medlemskap
2024
8 nov. 13:09 CET

Hej Blocket!

Skulle verkligen vara ett stort lyft för Blocket att förbättra sökfunktionen för husbilar.

I praktiken kunde samma filtreringar kunna användas som för Bilar,
förutom att byta ut "Typ av bil" mot följande kategorier:
- Vans (plåtis)
- Alkov
- Halvintegrerad
- Helintegrerad


Eventuellt kan "Tillverkare" utelämnas helt, eller så kan de listas,
t.ex Bürstner, Pössl, Adria, Dethleffs, Kabe, osv.


Jag vet att detta har diskuterats på www.husbilsklubben.se
mvh


-------------------------------------------------------------------------------------------------

Johan (Blockets Kundservice)

8 nov. 14:09 CET

God eftermiddag,

Johan heter jag och ska hjälpa dig i detta ärende.

Tack så mycket för att du hör av dig och tycker till, det är givetvis jätteviktigt för oss nu när vi har en så pass stor förändring som har skett.

I och med denna stora förändringen så gjordes även förändringar "under huven" det vill säga i vår tekniska plattform. Detta innebär att vi blir ännu mer snabbrörliga och kan utveckla funktioner som verkligen levererar ett värde till våra användare i större utsträckning. Det kan vara så att denna funktionen som du saknar är på ingång, men vi kommer hur som helst ta vidare din feedback.

Återigen, tack så mycket för att du tog dig tiden att skicka in feedback som vi kan dra nytta av!

Återkom gärna om du har några fler frågor eller funderingar!

Vänliga hälsningar,

Johan
Blockets Kundservice


-------------------------------------------------------------------------------------------------

Vi får väl se...
 

redtop2

HBK Medlem
Inlägg
127
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
25674
Medlemskap
2024
Man kan ju faktiskt skapa sitt eget filter med s. k. Boolesk sökning där man använder AND, OR och NOT (OCH, ELLER och INTE). Dock kommer man inte undan de annonsörer som i annons texterna försöker få med så många ord/benämningar som möjligt för att just deras annons ska få en "träff". Man får så att säga en hel del ointressanta träffar "med på köpet".
 

sfors

HBK Medlem
Inlägg
52
Kommun
Västerås
HBK-Nr
20097
Medlemskap
2024
Det senaste idiotiska påfundet från Blocket är att man inte kan spara de objekt man har hittat. Tidigare gick det fint att spara på datorns disk hela sidan i html format och sedan hade man innehållet offline. Nu kan man visserligen spara men det går ju inte att se det man sparat i sin webläsare, vidare kan man inte heller spara Blockets bilder längre, man kan enbart göra skärmdumpar.

Har mailat och påpekat men fick samma textsvar som "-geva-" fick.
Jag kan bara uppmana er andra att fortsätta maila blocket.
 

-geva-

HBK Medlem
Inlägg
458
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7145
Medlemskap
2024
Bumpar den här 2-år gamla tråden, då jag skrev till Blocket igen då INGENTING har hänt sedan dess!
Konstigt att de inte bryr sig trots att många har skrivit till de! :(

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Sökning på husbilar"

"Hej Blocket!

Jag kom med ett förslag för ganska exakt 2 år sedan, men inget av det finns att hitta idag.
Tycker verkligen att ni ska överväga att lägga till fler filter än bara priset då det idag är det över 4200 husbilar ute för försäljning!

På personbilar kan man välja bl.a sedan, kombi, Coupe mm.
Alltså:

- KATEGORISERING
Vans (plåtis)
Alkov
Halvintegrerad
Helintegrerad

- MODELLÅR
- MILTAL
- VÄXELLÅDA
Dessa uppgifter är minst lika relevanta på husbilar som på personbilar.

Jo, en viktig sak till!
- PRIS
Idag kan man bara välja intervaller upp till 500.000 eller allt där över.
Idag finns det 980st under 500.000 och 3250st över!
Med andra ord, om någon har en budget på säg mellan 700-800 tusen så går det inte att välja det.

(På personbilar går det åtminstone upp till 1Mkr)"
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Toppen