• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ha koll på temperaturen i kylskåpet

Jolie

HBK Medlem
Inlägg
416
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
24753
Medlemskap
2024
Har retat mig på att jag måste öppna dörren till kylskåpet för att se temperaturen i kylskåpet. När man öppnar dörren är det som om den svalare luften i kylskåpet rinner ut och ersätts med varmare luft. Kom att tänka på att det kanske går att se temperaturen med en trådlös termometer och provade detta.
Ställde termometern på köksbänken och lade temperaturgivaren i kylskåpet. Det fungerade alldeles utmärkt. Gjorde då en hållare till termometern och satte den på väggen vid pentryt.

Jan-Olov
 

Bilagor

  • Temperatur i kylskåpet.pdf
    418,9 KB · Visningar: 272

larsemil

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2024
Jag har gjort liknade undersökning i mitt kylskåp i lägenheten för ca en månad sedan. Och fick fram detta resultatet. Högst upp 10,1 C en våning längre ner 8,0 C Ytterligare ner 6,8 C Ytterligare ner 6,4 C och i "grönsakslådan" 5,8 C. Borde vara något liknande fallande skala i husbilens kylskåp ju längre ner man kommer.
 
S

Sören-6830

Guest
Clas Ohlson har en termometer där temperaturen kan avläsas rullande på tre olika ställen förutom temperaturen vid termometerns display. Vi har en ute (i plast på balk framför kylaren ganska nära marken), en i kylen och en i frysen. Fungerar utmärkt.

PS. Ser att Peter K har lagt in en bild på precis den termometer jag försökte beskriva, bra!
 
Senast redigerad av en moderator:
F

Fd.47585

Guest
Vi köpte enligt länk samt en extra givare, visar innetemperatur i bilen, kylskåpstemperatur och temperatur i frysen. Vi har oftast 1 till 2 grader i kylen och -14 till -16 i frysen (även förra sommaren som var väldigt varm). Det som förvånar mig mest med denna är hur länge batterierna i kyl och frys håller, batterierna i displayen måste bytas klart oftare, trodde kylan skulle döda batterierna fort men icke. Trådlös hygrometer/termometer - CO/TECH | Clas Ohlson
Extra temperaturgivare/hygrometer
 

Kronvall

HBK Medlem
Inlägg
838
Kommun
Blentarp-Sjöbo
HBK-Nr
11335
Medlemskap
2024
Vi har ingen termometer i vårt kylskåp däremot både bregott och lätt&lagom.
När Bregott går lätt att bre ut på mackan så är det för varmt i kylen.
När lätt&lagom är svårt att bre ut så är det för kallt.
Mätnoggrannhet på ca ±2° C.
Kalibrering med valfritt källarfranska
 

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.210
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024
Vi har ingen termometer i vårt kylskåp däremot både bregott och lätt&lagom.
När Bregott går lätt att bre ut på mackan så är det för varmt i kylen.
När lätt&lagom är svårt att bre ut så är det för kallt.
Mätnoggrannhet på ca ±2° C.
Kalibrering med valfritt källarfranska

Men en skillnad på 4 grader = en kall öl elr en iskall öl :)
 
Toppen