• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elsystem H7 ledlampor i husbil

dickarne

HBK Medlem
Kommun
Bollebygd
HBK-Nr
15086
Medlemskap
2026
Har en husbil med Hella Bi-halogenstrålkastaremed bedrövligt ljus i. Har provat sätta i Osrams led-H7 som är godkända i många andra insatser men men hittar inget om mina. Jag har fått betydligt bättre ljus och försökt kolla bländningsrisken men upplever den inte värre än bilar med original led. Nu närmar sig besiktning och frågan är om jag ska byta tillbaka. Har någon erfarenhet av att besiktiga med led, är det något besiktningen slår ned på?

Har en husbil med Hella Bi-halogenstrålkastaremed bedrövligt ljus i. Har provat sätta i Osrams led-H7 som är godkända i många andra insatser men men hittar inget om mina. Jag har fått betydligt bättre ljus och försökt kolla bländningsrisken men upplever den inte värre än bilar med original led. Nu närmar sig besiktning och frågan är om jag ska byta tillbaka. Har någon erfarenhet av att besiktiga med led, är det något besiktningen slår ned på?
Testa. I värsta fall får du ombesiktning. Om den går igenom får du kvitto på att ljudbilden är bra och att du inte bländar mötande

Besiktigade för 2 veckor sedan med H7 LED i en insats för halogen, fick en tvåa, ombesiktning på över 900:-, bra timpeng att byta till halogen innan bes.

Hejs
Claes 105

Tillbaka
Toppen