• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Höstrea på Smögen

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Nu är det reornas tid på ett gråmulet Smögen!
30-70% vilket innebär att priserna är normala om man jämför med stormarknadens priser.

Båtlivet har avstannat och sommargästerna har åkt hem.

Det finns fortfarande båtägare som föredrar Smögen på sensommaren.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Höstrea på Smögen

Tyvärr börjar antireflexbehandlingen släppa på min Ricoh CX1 vilket medför att kontrasten försvinner på en del av bilden. Tråkigt, för jag trivdes med kameran.

Casio har en kamera som klarar HDR-bilder automatiskt dvs den gör som iPhone lägger ihop två eller flera bilder och gör en ny med större dynamiskt omfång (HDR).
Den heter Exilim EX ZR100 och har fått bra kritik.

Finns det någon HBK:are som har erfarenhet av den eller av andra kompakter som klarar detta?
Zoom ned till 24 mm är ett måste!

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025
Sv: Höstrea på Smögen

det är inte bara båtägare som trivs på smögen om höst säsongen,vi får väl försöka att besöka guleskär,smögen ,lysekil,strömstad,mastrand,det brukar vara fri parkering då i september,så jag får nog säga, att nu börjar husbils säsongen med kräftor o räkor,och man slipper alla turister, så nu får man plats, ha nu en fin höst för det skall jag mvh håkan
:):)

Toppen