• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hörde jag rätt?

F

F.d. 4927

Guest
Sv: Hörde jag rätt?

Jappe!

"Det handlar aldrig om anfallskrig, bara om försvar".
Stämmer inte helt. På senare tid har vi fått något som kallas "närvaro". Sverige t. ex bedriver närvaro i Afghanistan, USA är närvarande i Irak etc. Hoppas bara vi slipper Tredje Världsnärvaron.

Lasse
 
F

F.d. 11265

Guest
Sv: Hörde jag rätt?

Ville bara göra ett litet inlägg som kanske inte många tänker på,
de allra flesta ansvarsfulla hundägare plockar ju alltid upp avföringen efter sin hund,
och framförallt är det jätteviktigt i samband med avmaskning, om hunden är smittad med dvärgbandmask, så kommer det ut i samband med avmaskning, och det vill vi inte ha liggande i vår svenska natur, som en smittkälla.

Detta var bara en liten upplysningsparantes.

Ha en skön vår med massor av sol.:yes:
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Hörde jag rätt?

Att avmaska efter återinresa från riskområden är nog varje ansvarskännande djurägares primära intresse, precis som rabbiesvaccineringen. Frågan är väl om inte djurägaren är kapabel att utföra denna enkla handling utan inblandning av veterinär?

Denn stora risken för att få in smittade djur är nog den omfattande illegala importen som utförs av mer eller mindre hänsynslösa element.

Ett "hundkörkort" kanske vore en enkel lösning för att skilja på olika djurägare.
(Kanske A för små hundar och CE för ex. Rottweiler.:twitcy:)
 
Toppen