Johan wikström
HBK Medlem
Hej
Jag undra om det kostar att höja totalviken på en husbil från 3500 kg till 3850 kg ?
Mvh
Johan
Jag undra om det kostar att höja totalviken på en husbil från 3500 kg till 3850 kg ?
Mvh
Johan
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Okej tack då vet jagJo dels tar tillverkaren ofta betalt för ett nytt underlag ,beloppet varier och kan i vissa fall vara gratis. Sen måste du gör om registreringsbesiktningen hos bilprovningen. Det kostar också några tusen. Men viktigast av allt är att först ta reda på att det går. En del bilar har ett Typgodkännande som inte går att ändra, andra kan ha tekniska begräsningar.
Okej tack då vet jagJo dels tar tillverkaren ofta betalt för ett nytt underlag ,beloppet varier och kan i vissa fall vara gratis. Sen måste du gör om registreringsbesiktningen hos bilprovningen. Det kostar också några tusen. Men viktigast av allt är att först ta reda på att det går. En del bilar har ett Typgodkännande som inte går att ändra, andra kan ha tekniska begräsningar.
Okej tackFörst kanske du måste göra vissa modifieringar för att bilen ska klara den nya vikten.
Därefter måste du betala för ett intyg som visar att bilen klarar den nya vikten.
Slutligen måste du låta göra en registeringsbesiktning av bilen.
Pålle