• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elsystem Höger fram blinkers funkar ej Fiat Ducato -04

Anders 150

HBK Intresserad
Inlägg
13
Kommun
Kungsbacka
Hej...Höger framblinkers fungerar inte. Lampan är hel men får ingen ström fram till lampan. Har spänning uppe vid ratten ut till respektive sida. Har kollat säkring.
Blinkersen blinkar snabbt så jag trodde först att det var lampan men ej. Dock blinkar varningsblinkersen som vanligt...men den blinkar inte höger fram.
Någon som kan ge mig tips var jag skall börja kolla innan man börjar följa kablar bakåt. Förstår att frågan är lite som "hur långt är ett snöre" men jag chansar och frågar här... :)
 

Herbet

HBK Medlem
Inlägg
1.365
Kommun
Solna
HBK-Nr
16285
Medlemskap
2024
Hej...Höger framblinkers fungerar inte. Lampan är hel men får ingen ström fram till lampan. Har spänning uppe vid ratten ut till respektive sida. Har kollat säkring.
Blinkersen blinkar snabbt så jag trodde först att det var lampan men ej. Dock blinkar varningsblinkersen som vanligt...men den blinkar inte höger fram.
Någon som kan ge mig tips var jag skall börja kolla innan man börjar följa kablar bakåt. Förstår att frågan är lite som "hur långt är ett snöre" men jag chansar och frågar här... :)
Det kan vara ett jordfel. Försök att mäta om minus finns vid vid lampan.
 

mattsson81

HBK Medlem
Inlägg
156
Kommun
Tingsryd
HBK-Nr
18019
Medlemskap
2024
Kolla kontakten som sitter bak på lyktan som ansluter till bilens kablage kvaliten på den brukar vara allt från halvbra till inte bra alls har sett både ärj och lösa stift i dom även den bilens kontakt kan va lite trött om det har varit okontakt. där hadde jag börjat iaf
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.549
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Utgår från att det är en Fiat. Hade samma problem, fast den glimmade litegrann. En verkstad fixade, det var dålig kontakt i en koppling strax innanför. (Som mattson81 skrev).
 
Toppen