Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
-------------------------------------------------------------------------------------------------hej !------------------------------------------------------------och med dagens bränslepris oavsett drivmedel får man
nog tänka om ? får nog bli ett hästspann med vagn eft ?![]()
ja men det är inte miljöskatten väl????Det gäller också äldre bilar. Jag har en -06 och fått 700:- i extra skatt i år.
Vet inte hur jag skulle vara gynnad. Min nya Byrstner är uppviktad till 4 ton.Man kan undra vad syftet är med den koldioxidbaserade skatten på husbilar!?
Det sägs att det är en miljöskatt? samtidigt så struntar man i om det finns partikelfilter eller ej.
Skatten drabbar alla oberoende av körsträcka d.v.s. ju längre man kör ju billigare skatt per mil ! och samtidigt släpper man ut mer koldioxid !!! får ej ihop det.
Till råga på allt gynnar det?bilar över 3,5t som av den anledningen drar mer bränsle ???
Ur rättvisesynpunkt borde skatten tas ut på bränslet?!
Jojje
Det stämmer, men skall man betala den för helår när man inte använder husbilen mer än 7 månader?
Jag undrar om det är något lurt med denna tråd?
Fordonskatt
De flesta trodde nog att tråden handlade om fordonsskatt.