• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hållare till Thule cykelställ

Stengränd

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
11570
Medlemskap
2025
Undrar om det finns fler som har problem med kvaliten på Thules cykelhållarfästen, speciellt 42cm längd, där bultskallen sitter instucken i sin plasthyla för klämfästet mot själva cykelstativet, utan att dra fast fästet för hårt kryper bulten ur plastfäste, har förbrukat två stycken denna sommar.Konstruktionen verkar vara allt annat en lyckad .
MVH
Thomas

Stengränd

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
11570
Medlemskap
2025
Sv: Hållare till Thule cykelställ

REKLAMATION! Vad säger Thule?

Som jag skrev i tidigare inlägg ska jag testa.

Svalare mottagande får man leta efter, lättast att skylla på utvecklingen o tillverkningen i Belgien, något ansvar som Svensk generalagent känner man tydligen inte.
Finns andra fabrikat vid byte av cykelhållare

Senast ändrad:

Stengränd

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
11570
Medlemskap
2025

Avvaktar svaret från Belgien, samt vad den svenska distributören Kama Fritid säger då
Thules Hk i Malmö är alldeles kyliga

Stengränd

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
11570
Medlemskap
2025

Summering av reklamation:

Vad gör man efter att Kama Fritid, 2ggr. inte velat besvara frågan om kvaliten för fästet till bulten som håller själva cykelfästet till stativet.

Jo man skriver till tillverkaren, och bifogar bilder, och ställer samma fråga, en fråga som tydligen var berättigad eftersom svaret kom inom ett par dagar med motfrågan och bilder med Art.nr vilken del behövs.
Visserligen tog leveransen drygt tre veckor men ett helt nytt hållarfäste levererades kostnadsfritt.
Förmodligen ett känt problem då plastfästet för bulten nu var utbytt till ett alu. fäste.
Varför säljer man INTE det nya Alu. fästet som reservdel kan kosta max 30Kr som reservdel.

Gör en tredje reklamation till Kama Fritid, och meddelar resultatet från Thule i Belgien, då reagerar Kama, och beklagar sitt handlande.

Toppen