• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hålla plats... på en ställplats

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Hålla plats... på en ställplats

Citat:

Befinner du dig i Minheim i Moseldalen under perioden 20-24/8 i år och är intresserad av rally, så kan det ju vara bra att veta att det tyska VM-rallyt går av stapeln under denna tid i Moseldalen. Under lördagen brukar man köra en delsträcka 2 gånger i Minheim och det endast några hundra meter ovanför ställplaten.

Det var bra att du skrev om det här för rallybilar har säkert undermåliga ljuddämpare. Bara några 100 meter ovanför ställplatsen låter ju inget vidare. Å andra sidan är det antagligen väldigt varmt och kvalmigt i slutet på Augusti i Moseldalen så risken är liten att man skulle hamna där då. Men tack för varningen! :)

Jappe
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Hålla plats... på en ställplats

Citat:

Befinner du dig i Minheim i Moseldalen under perioden 20-24/8 i år och är intresserad av rally, så kan det ju vara bra att veta att det tyska VM-rallyt går av stapeln under denna tid i Moseldalen. Under lördagen brukar man köra en delsträcka 2 gånger i Minheim och det endast några hundra meter ovanför ställplaten.

Det var bra att du skrev om det här för rallybilar har säkert undermåliga ljuddämpare. Bara några 100 meter ovanför ställplatsen låter ju inget vidare. Å andra sidan är det antagligen väldigt varmt och kvalmigt i slutet på Augusti i Moseldalen så risken är liten att man skulle hamna där då. Men tack för varningen! :)

Jappe

Jag kan "hålla en plats" åt dig där 17 Aug.:)
 

Ronny P

HBK Medlem
Inlägg
301
Kommun
Borås
HBK-Nr
13439
Medlemskap
2024
Sv: Hålla plats... på en ställplats

Jag har varit med om att personer hållt platser till andra 1 gång i gästhamnen i Mariestad,
Men det är nog enda gången hittills.
Bilen hann knappt åka innan grannen var där å satte prylar i vägen,

Någon timme senare blev en annan plats ledig så jag kunde flytta fram i ledet..


Själv har jag inte hållt en plats åt någon men skulle mycket väl kunna göra det om omständigheterna är dom rätta.
 

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Inlägg
1.047
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024
Sv: Hålla plats... på en ställplats

Jappe !

Vi är ett antal i Husbilsklubben som är mycket intresserade av racing och som redan bokat plats åt andra kompisar, så jag tror inte att du har chans att komma in där...!
MEN, om du skulle ändra dig, så kan vi ställa ut lite möbler så att även du kommer in...!
 

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.191
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
Sv: Hålla plats... på en ställplats

Jappe !

Vi är ett antal i Husbilsklubben som är mycket intresserade av racing och som redan bokat plats åt andra kompisar, så jag tror inte att du har chans att komma in där...!
MEN, om du skulle ändra dig, så kan vi ställa ut lite möbler så att även du kommer in...!

Att hålla/boka plats åt andra under ADAC-rallyt skulle jag aldrig göra när så mycket människor är på plats och vill komma åt en ruta.
Sen är det lite ändringar i programmet och sträckorna: Klysserathsträckan är inte med i år och Mosellandsträckan vid Minheim körs på fredag. Däremot är ju naturligtvis Pantzerplatte med och sen ett par helt nya intressanta sträckor. Vi som älskar både rally, folkfest och Mosel missar inte den veckan. I år får vi hålla tummarna för vår Pontus Tidemand. Vädret brukar alltid vara perfekt den veckan liksom övriga sommarveckor.
Ha en fortsatt bra sommar!
Ursäkta urspårningen men ville bara förtydliga tidigare inlägg.
 

K & P Express

HBK Medlem
Inlägg
807
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
856
Medlemskap
2024
Sv: Hålla plats... på en ställplats

Ställplatsen på Henån idag lördag 19/7.
Har varit reserverad sedan vi anlände för tre timmar sedan.
Alla elplatser upptagna, fyra bilar har vänt.
 

Bilagor

  • 074.JPG
    074.JPG
    2,4 MB · Visningar: 15
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Hålla plats... på en ställplats

Detta är tydligen inte en ställplats utan en hållplats. Verka vara trämöbler så de kan ställa till lite elände för båttrafiken om de hamnar i vattnet.

Man kanske skulle kunna anordna en snabb "loppis" för att hitta nya ägare till föremålen eller lämna in dem till polisen som "hittegods".:)
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Hålla plats... på en ställplats

Ingen bör dömas ohörd! Ägaren till husbilen kanske hade tänkt sig att stanna en natt till - och då ringer svärmor!

svärmor.jpg

"Varför fick inte jag följa med, ni bryr er inte om mig ett dugg! Solen skiner och här är varmt som fan! Jag vill ta ett dopp på badplatsen i Henån! Kom hit och hämta mig genast! Vadå, inte våga lämna platsen, jäkla trams, ställ ut lite möbler bara så fattar dom väl vad som gäller, fjolleknodd! Kom och hämta mig nu, annars......"

Jappe
 

Claes 105

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2024
Sv: Hålla plats... på en ställplats

Ställplatsen på Henån idag lördag 19/7.
Har varit reserverad sedan vi anlände för tre timmar sedan.
Alla elplatser upptagna, fyra bilar har vänt.

Att parkera utemöbler är väl knappast lovligt, kan ju inte klassas som fordon.
Man blir bara så j-la trött............

Hejs
Claes 105
 

K & P Express

HBK Medlem
Inlägg
807
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
856
Medlemskap
2024
Sv: Hålla plats... på en ställplats

Efter fyra och en halv timma kom de som ockuperat platsen tillbaka. De kommer från ett land som räknas som ställplatseras land nummer ett i Europa där vi inte förväntas bete oss som de.
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Hålla plats... på en ställplats



fjolleknodd! En ny benämning på "ställplats chingare"...:D
[/SIZE]

Vem vill vara en fjolleknodd!

Ja klistra en lapp på vederbörandes attiraljer ( fjolleknodd ) som markerar att platsen är upptagen jag kommer kanske senare!
Hbk kunde kanske "sponsra" m. dylig dekal (fjolleknodd) för att hjälpa till m. att stävja ofoget?
Mvh. "Ps" senast drabbad av "fjolleknoddaren" Reningsverket Ystad, en stor röd motorcykel "fjollade" där i nu i helgen!!! "Ds"
 
F

F.d. 50005

Guest
Sv: Hålla plats... på en ställplats

Ja klistra en lapp på vederbörandes attiraljer ( fjolleknodd ) som markerar att platsen är upptagen jag kommer kanske senare!
Hbk kunde kanske "sponsra" m. dylig dekal (fjolleknodd) för att hjälpa till m. att stävja ofoget?
Mvh. "Ps" senast drabbad av "fjolleknoddaren" Reningsverket Ystad, en stor röd motorcykel "fjollade" där i nu i helgen!!! "Ds"

Det är ett gäng på tre bilar, ställer sig i u-form och sticker iväg lite då och då. Markerar "sina" platser. Har nog legat där en vecka. De är stora i orden och oförskämda när man påpekar det olämpliga i uppförandet. :(
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Hålla plats... på en ställplats

Man kanske borde uppmana ställplatsinnehavaren att sätta upp skyltar med max 2 dygns parkering men det gillar väl inte alla HBK:are heller. ;)

he.jpg

En ställplats på Orust alldeles vid vattnet nära en badplats är en mycket rar "ärta"! Priset är väl fortfarande rimligt, få se hur länge det varar!?

Jappe
 

Gillis & Ankie

HBK Medlem
Inlägg
199
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5101
Medlemskap
2023
Sv: Hålla plats... på en ställplats

Det är inte bra att hålla en plats för vänner. Men en bil på vardera sida av sin när dom festar är inte roligt, mycket spring musik saker som kastas över din bil till den andra för att det är snabbare :swoon:
 
F

F.d. 25045

Guest
Sv: Hålla plats... på en ställplats

Jag trodde en gång att någon glömt sina cyklar så jag flyttade bara på dom o de va ingen som sa nåt, ibland är det bra att inte förstå för mycket.
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.378
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Hålla plats... på en ställplats

Svårt tycker jag. Tycker samtidigt att det blir fler o fler ställplatser som har numrerade platser både hemma o utomlands. Då vi är golfare söker vi oftast sådana dvs vi betalar för en plats men vi behöver husbilen till att köra till golfbanan en 5-6 timmar för att sedan komma tillbaka. Jag kan ju tycka att har jag betalt 2 dygn för rutan nummer 8 så har jag besittningsrätt till denna under den tid jag betalt för den eller?

Nyligen skulle också frugan dra iväg på egen hand i en 5 dygn och då ringde hon ställplatsen (Bemannad dagtid) o frågade om hon kunde boka den för fem dagar vilket gick bra. De skulle då sätta ut "något" så att folk förstod att den var bokad.

Vidare finns det automater där det enligt informationen gäller att först se ut en plats och därefter betala och då uppge nummer på den plats man ställt sig på. I de fallen gäller att man har rätt nummer på kvittot. Dvs den som kommer först kan köpa flera platser.
Rätt eller fel tja det vet jag inte tror vi får väja oss med att det kommer o finnas flera ställplats alternativ.
 
Toppen