Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Min första tanke var att laga men det kanske är bättre att ta det den långa vägen.Ska du laga eller ska du anmäla till försäkringsbolaget ?
HejHej
En plåt som täcker vindskivorna på hustaken blåste ned och landade så perfekt på husbilen att det blev ett hål i taket.
Hur lagar man det på bästa sätt?
Mvh
Björn
Ja det kan ju vara en bra lösning! Jag fick en gång sätta upp ett utvändigt 230 voltsuttag när lille sonen kört på husvagnen med sin lådbil......Men det blev mycket bra med ett eluttag i förtältet!Syns inte vart och hur stor skadan är, men kanske en extra luftventil eller hekilucka etc. kan lösa det snabbt och snyggt.
HejMin första tanke var att laga men det kanske är bättre att ta det den långa vägen.
Hursomhelst kunde det vara intressant att veta.
HejHej
Hur gick det med ditt hål ?
Kan ju vara bra att berätta för övriga medlemmar. Så det vet, om något liknande skulle hända dem.
Mvh Per
3000:-Hej
Jag lämnade in husbilen till en verkstad. De tätade och limmade en platta över hålet.
Pratade med försäkringsbolaget innan och det var just den verkstaden som de rekommenderade.
Det kostade cirka 3000 att laga.
Det är stor skillnad på att laga plåt i en plåtis eller laga plast i en plastis , laga plast är enkeltHej
Jag lämnade in husbilen till en verkstad. De tätade och limmade en platta över hålet.
Pratade med försäkringsbolaget innan och det var just den verkstaden som de rekommenderade.
Det kostade cirka 3000 att laga.
I trådskaparens fall handlar det inte om att laga plåt, det handlar om att se till att taket blir tätt så att inte fuktskador uppstår.Det är stor skillnad på att laga plåt i en plåtis eller laga plast i en plastis , laga plast är enkelt