Nisse oi Näsåker
HBK Medlem
Man ser ofta trevliga människor från Carglass som inget hellre vill hjälpa dig om du får problem med vindrutan på din bil. Åtminstone verkar det så av den ganska frekventa TV-reklamen.
Vi har ju en gammal amerikansk husbil, Winnebago 1987'a. Den har tre stenskott i vindrutan på förarsidan. Det äldsta är 18 år gammalt och har inte utvecklats till en spricka på dessa år. Nummer två är ca. 5 år gammal och är fortfarande en liten stjärna. Förra året fick jag ett tredje stenskott som nu utvecklats till en spricka som kan ta vägen ner i synfältet om jag har otur. Sprickan är nu 30 cm lång.
Kontaktade Carglass per mail, tänkte att de kanske behövde lite tid att göra efterforskningar i lugn och ro. Skickade ett nytt mail när jag inte hört något på ett par veckor. Det är nu ett par månader sedan så de tyckte nog inte att jag var värt ens ett svar.
Det finns ju en annan stor drake i den branschen, Ryds. Har även skickat mail till dem med samma klena resultat.
Nonchalant att inte bry sig mer om presumtiva kunder att man kan svara på mail oavsett om man kan hjälpa kunden eller inte.
Nästa steg blir att jag kontaktar Trygg angående min försäkring som ju omfattar glasrutor.
Fortsättning följer....
/Nisse
Vi har ju en gammal amerikansk husbil, Winnebago 1987'a. Den har tre stenskott i vindrutan på förarsidan. Det äldsta är 18 år gammalt och har inte utvecklats till en spricka på dessa år. Nummer två är ca. 5 år gammal och är fortfarande en liten stjärna. Förra året fick jag ett tredje stenskott som nu utvecklats till en spricka som kan ta vägen ner i synfältet om jag har otur. Sprickan är nu 30 cm lång.
Kontaktade Carglass per mail, tänkte att de kanske behövde lite tid att göra efterforskningar i lugn och ro. Skickade ett nytt mail när jag inte hört något på ett par veckor. Det är nu ett par månader sedan så de tyckte nog inte att jag var värt ens ett svar.
Det finns ju en annan stor drake i den branschen, Ryds. Har även skickat mail till dem med samma klena resultat.
Nonchalant att inte bry sig mer om presumtiva kunder att man kan svara på mail oavsett om man kan hjälpa kunden eller inte.
Nästa steg blir att jag kontaktar Trygg angående min försäkring som ju omfattar glasrutor.
Fortsättning följer....
/Nisse