• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Härlig vinterdag!

Kjell Bertilsson

HBK Medlem
Inlägg
596
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
4375
Medlemskap
2024
Idag behövde jag inte börja dagen med att skotta, härligt! För idag lyser solen över Getinge och det är en härlig vinterdag. Kameran fick följa med mig när jag var ute och gick med Ronja.

2011-01-07.jpg

Bilderna är tagna ifrån vår tomt. Ronja älskar att rulla sig i snön. Hon väntar vid grinden för utanför tomten har vi en stor äng som hon brukar springa på fast i dag var det lite svårt. Snön räckte upptill magen på henne:) Så vi fick gå därifrån! Solen ger ett sånt vacker ljus över vår lilla sjö. När vädret är så här kan även jag gilla vintern:)
2011-01-071.jpg

Jag tog också lite kort på Kjells lösning, hur vi skyddar vår husbil under vintern. Han har köpt en jättestor presenning som han fäste på en bräda som sattes upp på husgavlen till garaget och i andra änden av presenningen satte han fast en bräda så att det blir en tyngd längst ner. Själva presenningen rullas ner över tak och över långsidan på husbilen. När det snöar är det väldigt lätta att borsta av all snö som landar på presenningen. När vi kör iväg så rullar vi bara upp presenningen och fäster den med spännband runt brädan som sitter på husgaveln.

:wub:Catrin
 
Senast ändrad:
Toppen