• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Härlig lördag!

F

F.d. 4879

Guest
Den här lördagen har solen lyst i Stockholm och det har varit 4 grader varmt, underbart! Endurohojen packade ihop för två veckor sedan, tändsystemet la av, ett SEM system, samma som tillverkar SAABs tändkasetter och mer behövs nog inte sägas då det var andra gången det la av.... SAAB byter nu ut alla tändkasetter gratis från 2000 års modell har jag för mej, märkligt att SEM inte byter ut alla som sitter på Husaberg då det borde vara en bråkdel så många som det sitter i SAAB. Kul det där med reservdelspriser. En tändkasett till en SAAB kostar runt 2000:- och ett tändstystem till en Husaberg motorcykel kostar 4300:-, snacka om inbyggd omsättning.. Skit samma då inte det var den sköna lördagen.
Eftersom det inte blev någon enduro i morse med mina lekkamrater så passade jag på att tvätta "La Dolce Vita", vår snygga husbil! Den har tyvärr inte blivit tvättad sedan nyåret pga kallt väder, men nu vart den det. Lite spännande att stå på taket och tvätta i en blandning av is, tvättmedel och kraftig vind men jag överlevde! Har även seriöst satt dit min och Håkans nyårsuppfinning mot storm, en modifierad hink som gör att inte Alde pannan slocknar när det blåser, nu slocknar den inte ens på motorvägen i 100 blås! Tänk vad en whisky eller fyra får hjärnan att uppfinna! Fixade vidare några lampor som inte lyste som dom skulle, fel watt och en var "kromad". Kia har lagat en underbar middag med ett gott vin till och det har vi precis avnjutit! Snart är det varmt igen och man kan njuta till fullo av livet igen, förhoppningsvis så är min "motionscykel" hel till nästa helg så man kan hänga med ut på "gubb dagiset". F-n vad livet är skönt egentligen.
Ha en bra helg allihopa!
 
Toppen