Sv: Härlig camping för hundar
Eriksöre besöker vi varje år, minst ett par dagar under semestern. Första gången vi var där hyrde vi en villvagn (då fanns det inte alls så många), men sedermera blev det flera besök med husvagn och nuförtiden med vår "husbil". Känns lite som om vi inte haft någon riktig semester om vi inte varit där

En sak vi tycker är bra med Eriksöre är att många platser inte är så strikt uppradade och att det är lite lummigt med buskar och grejor. Inte så kul när alla står i raka och perfekta led...
Vistelsen på Eriksöre blev ännu mer givande sedan vi skaffade egen hund för 7 år sedan. Tilde, vår Rottweiler är ju ingen mästare på agilitybanan, men vi har gjort några tappra försök på deras bana. Gratis hundkurser håller de också samt en massa aktiviteter för hundarna.
Tilde som alltid varit mycket ranghög (tror och betraktas som "drottningen" på brukshundklubben) tycker väl ibland att det är lite väl mycket hundar att hålla reda på där, hon har stenkoll på allt och alla, hon tycker väl att resten av familjen är lite väl slappa med det.
Märkligaste nos mot nos-mötet på Eriksöre var när hon träffade en minigris (ja, den var faktiskt ganska stor) som någon gick omkring med i koppel. Den tyckte hon var mycket skum...
Hundbadet ligger precis invid det vanliga badet och har ganska bra standard. Rastgård finns om någon som har en rymningsbenägen hund vill släppa sin vovve lös.
Tycker man inte alls om hundar så skall man nog välja en annan camping.
Enda gången det hänt något otrevligt där var förra sommaren när vi fick en pulversläckare tömd på vårt fordon. Absolut inte campingens fel utan det var några ungdomar som hade hyss för sig.
Familjen hade gått och lagt sig och jag o hunden satt och tog det lugnt. Plötsligt började hunden morra och sekunderna efter såg jag i ögonvrån ett stort moln komma farande. På med ett par brallor och sedan ut med jycken, nu skulle vi spåra! Efter nån minut hittade vi några ungdomar och jag kopplade hunden (hon är inte farlig, men hon var heller inte ute efter att bli klappad precis).
Träffade efter en stund på nattvakten och berättade om den tömda släckaren (så de kunde byta ut den), och döm om min förvåning att när jag skulle betala så drog de av pengar för tvätt. Jag tyckte inte det var nödvändigt, det var ju inte deras fel, men de ville gottgöra oss ändå! Guldstjärna i kanten