• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Härlig camping för hundar

F

F.d. 11265

Guest
Till alla som är ute och rör på sig kan jag rekomendera en härlig F-camping om man har hund, Rörviks camping i Onsala.
Promenera en liten bit i skog, igenom en ko-hage, så är ni framme vid havet, jätte härligt.
För oss folk är det härliga tomter och rent o fint överallt.
Verkligen värt ett besök.:)
 
F

F.d. 24400

Guest
Sv: Härlig camping för hundar

Jag kan också rekomendera en härlig camping där hunden kan bada på en jätte härlig strand. Jag har en labrador som är bad tokig så hit åker vi varje år ett par dar. Det är så härligt att se alla bad tokiga hundar på stranden i sällskap av sin familj. Campingen heter Böda sand på Gotland.
 
F

F.d. 24400

Guest
Sv: Härlig camping för hundar

Jag var nog lite snabb av mig!! Själv:dog:fallet är det Öland och inte något annat.
M.V.H. Ann
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Härlig camping för hundar

Vi brukar åka minst en gång varje sommar till BÖDA. Helt perfekt för oss hundägare! Nära till hundbad (en hel del av stranden:D), fina promenadstigar!
Lite dyrt, men va fasen gör det nån vecka om året!

Eriksöre var vi på för första gången nu i sommar och tyvärr så blev det bara en natt på grund av att vi skulle vidare, men kanoncamping för oss hundägare!
Iaf det lilla vi kunde uppfatta på den korta tid vi var där!
På Eriksöre så anordnas också kurser av olika slag för hundägare också!
Kan ju vara bra! För det är ju inte hundens fel om den bär sig fel åt:eek:

Detta säger Anders & Marie-Anne som har en lycklig och översocial Goldenflicka som heter Molly.
Vi har också med oss en överfet britisk korthårskatt som heter Ludde som inte är värst social;)

Ha det gott!
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Härlig camping för hundar

Eriksöre besöker vi varje år, minst ett par dagar under semestern. Första gången vi var där hyrde vi en villvagn (då fanns det inte alls så många), men sedermera blev det flera besök med husvagn och nuförtiden med vår "husbil". Känns lite som om vi inte haft någon riktig semester om vi inte varit där :)
En sak vi tycker är bra med Eriksöre är att många platser inte är så strikt uppradade och att det är lite lummigt med buskar och grejor. Inte så kul när alla står i raka och perfekta led...

Vistelsen på Eriksöre blev ännu mer givande sedan vi skaffade egen hund för 7 år sedan. Tilde, vår Rottweiler är ju ingen mästare på agilitybanan, men vi har gjort några tappra försök på deras bana. Gratis hundkurser håller de också samt en massa aktiviteter för hundarna.
Tilde som alltid varit mycket ranghög (tror och betraktas som "drottningen" på brukshundklubben) tycker väl ibland att det är lite väl mycket hundar att hålla reda på där, hon har stenkoll på allt och alla, hon tycker väl att resten av familjen är lite väl slappa med det.
Märkligaste nos mot nos-mötet på Eriksöre var när hon träffade en minigris (ja, den var faktiskt ganska stor) som någon gick omkring med i koppel. Den tyckte hon var mycket skum...

Hundbadet ligger precis invid det vanliga badet och har ganska bra standard. Rastgård finns om någon som har en rymningsbenägen hund vill släppa sin vovve lös.
Tycker man inte alls om hundar så skall man nog välja en annan camping.

Enda gången det hänt något otrevligt där var förra sommaren när vi fick en pulversläckare tömd på vårt fordon. Absolut inte campingens fel utan det var några ungdomar som hade hyss för sig.
Familjen hade gått och lagt sig och jag o hunden satt och tog det lugnt. Plötsligt började hunden morra och sekunderna efter såg jag i ögonvrån ett stort moln komma farande. På med ett par brallor och sedan ut med jycken, nu skulle vi spåra! Efter nån minut hittade vi några ungdomar och jag kopplade hunden (hon är inte farlig, men hon var heller inte ute efter att bli klappad precis).
Träffade efter en stund på nattvakten och berättade om den tömda släckaren (så de kunde byta ut den), och döm om min förvåning att när jag skulle betala så drog de av pengar för tvätt. Jag tyckte inte det var nödvändigt, det var ju inte deras fel, men de ville gottgöra oss ändå! Guldstjärna i kanten :)
 
F

F.d. 26

Guest
Sv: Härlig camping för hundar

Jag kan också rekomendera en härlig camping där hunden kan bada på en jätte härlig strand. Jag har en labrador som är bad tokig så hit åker vi varje år ett par dar. Det är så härligt att se alla bad tokiga hundar på stranden i sällskap av sin familj. Campingen heter Böda sand på Gotland.
hej ann jag heter jonny har du prövat badkaret?
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 29837

Guest
Sv: Härlig camping för hundar

Vad är det du menar jonny? Vad är det du vill säga? Att hundar inte skall bada vid stränder? Eller försöker du bara vara rolig?

Jag som undrar heter Marianne
 
F

F.d. 26

Guest
Sv: Härlig camping för hundar

:)
Vad är det du menar jonny? Vad är det du vill säga? Att hundar inte skall bada vid stränder? Eller försöker du bara vara rolig?

Jag som undrar heter Marianne
:) Hej Marianne det var ett skämt riktat till våran husbils kompis Ann och hennes bad tokiga hund. Har absolut inget emot hundar, tvärtom.
 

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: Härlig camping för hundar

På denna camping , Helge Å camping, var vi midsommarn 2008. Kommer troligtvis att åka dit 2010. Mycket trevligt och utmärkt för hundar.

ha de.....:music-icon:
 
Toppen