• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hänsyn i trafiken

F

F.d. 30074

Guest
Vid vårt besök vid Spikens Gästhamn vid Läckö Slott på förmiddagen idag mötte vi ca. 50 person-och husbilar på resan till och från fiskehamnen. Det som skulle bli en trevlig avslutning på vår veckolånga husbilsresa slutade på hemvägen med ett hänsynslöst möte med en annan husbil som antingen varit berusad eller??
Alla andra vi mött på vår resa till och från Spiken höll till höger och letade efter små mötesplatser eller annat litet ställe att kunna köra undan på för att kunna mötas på ett säkert sätt. De flesta hälsade också glatt för att man visade hänsyn mot varandra.
Några kilometer från Spiken möter vi en husbil i hög fart som jag ser har en liten avkörningsplats på sin sida innan vi ska mötas. Jag blir mycket förvånad när han inte inväntar vår möte utan fortsätter i samma fart. Jag bromsar så mycket jag kan och har mina hjul på gränsen ner i diket. Han fortsätter i samma fart och smällen mot min backspegel är ett faktum. Jag stannar helt på vägen och ser i den andra backspegeln att han bara fortsätter köra.
Jag står alltså still och plockar upp resterna av min spegel.
I morgon ringer jag mitt försäkringsbolag. Vad händer nu??
Jag trodde ju att alla husbilförare var personer som vet hur man beter sig i trafiken.
Ska man sitta och vinka glatt åt en massa idioter i fortsättningen? Jag tror jag har vinkat färdigt!!
 

Kenneth johansson2

HBK Medlem
Inlägg
76
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
22556
Medlemskap
2024
”Dom flesta hälsade också glatt för att man visade hänsyn mot varandra” skriver du och avslutar med att du ska sluta vinka åt en massa idioter !!!! Förstår inte hur du resonerar, att den som bar sig illa åt är en fjolle kan vi vara överens om, men dom andra då ?
 
Toppen