• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hämta foton i G-mail

H

hianders

Guest
Hej! Jag har Gmail och har fått problem att hämta hem foton som är bilagda i mejl. Jag kan visa men inte hämta hem dem. Hur skall inställningen vara för att det skall fungera, det har fungerat förut!?? Måste man ha Google Chrome installerad?

Inger

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Hämta foton i G-mail

Konstigt! Jag har också ett gmail-konto så jag skickade en bild på "Millan" till mig själv!

Skärmklipp.JPG

OBS: Spara bilden som jpeg!

Jappe

H

hianders

Guest

Sorry Jappe, mitt fotostöd i livet :) Jag får inte upp en sådan dialogruta i gmail när jag trycker på hämta. Skall undersöka och testa lite mera.

Inger

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Märkligt! Googles vägar är outgrundliga men så här såg mitt mejl ut.

Skärmklipp 2.JPG

Klicka på visa eller hämta!

Jappe

H

hianders

Guest

Vad händer om du klickar på Hämta? Här händer det ingenting!! Kanske har det med någon inställning att göra?

Inger

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022

Får du inte upp en rektangulär ruta längst ner på skärmen:

Sedan sparas bilden i foldern Hämtade filer

Bilagor

• Exempel.JPG
    Exempel.JPG
    24,7 KB · Visningar: 1
F

F.d. 14324

Guest

Hej, jag gjorde ungefär samma test som Jappe och trycker jag på "Hämta" så hamnar bilden under "nedladdningar" i chrome, i den nedre gråa listen.
Trycker jag på den lilla pilen kommer det fram en ruta och där kan jag välja om jag vill "visa" eller om jag vill "visa i mapp"

Image 2 hianders.jpg

hianders2.jpg

Hoppas det kan vara till nytta, Chrome kan du hämta här. :D

mvh jocke

H

hianders

Guest

Sjöberg - får inte fram den grå listen. Får jag skicka mitt mejl med foto till dig så kan du testa. E-mail?

Inger

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Vad händer om du klickar på Hämta? Här händer det ingenting!! Kanske har det med någon inställning att göra?

Inger

Då öppnas den här rutan och sedan är det bara att bestämma var man vill lägga bilden.

Skärmklipp.JPG

Du kanske skulle kolla i filhämtaren!

Jappe

F

F.d. 4220

Guest

Hej! Jag har Gmail och har fått problem att hämta hem foton som är bilagda i mejl. Jag kan visa men inte hämta hem dem. Hur skall inställningen vara för att det skall fungera, det har fungerat förut!?? Måste man ha Google Chrome installerad?

Inger

Vilken webbläsare använder du? De tips du fått gäller Chrome (utom Jappes) men det skall fungera med vilken webbläsare som helst, även om rutan för nedladdningen ser olika ut i olika webbläsare. Internet Explorer kan vara kinkigare med att tillåta att spara ner filer...

//Stefan

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Dialogen som Jappe viser har en svakhet sammen med ie - om du velger å åpne i program og har huket av at dette skal gjøres alltid sener så har du et problem. Kan komme rundt sette med å bruke høyre museknapp og der velge spare lenke som..... en permanent retting finnes i utforsker - her må en gå inn på filtypen .jpg og endre hvordan denne skal åpnes/spares.

Toppen