• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hälsogodis

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.380
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
Citat från T.S Elliot
Prisad vare den man som när han inget har att säga, avstår från att med ord bekräfta detta faktum!
Monkens inlägg ändrar trådensämne och jag håller med att vi kan lägga till Hälsogodis skämt även citat.

Citat från T. Merton:
"De kommer till mig med intelligenta frågor eller ibland med ännu intelligentare brist på frågor."
 

MonKen

HBK Medlem
Inlägg
243
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
25855
Medlemskap
2024
Monkens inlägg ändrar trådensämne och jag håller med att vi kan lägga till Hälsogodis skämt även citat.

Citat från T. Merton:
"De kommer till mig med intelligenta frågor eller ibland med ännu intelligentare brist på frågor."
Inte min mening att ändra trådens ämne, plockar bort om någon tycker det.
Tar en på engelska istället: "What have Tupperware and a walrus got in common? They both like a tight seal."
 

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.380
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
Inte min mening att ändra trådens ämne, plockar bort om någon tycker det.
Tar en på engelska istället: "What have Tupperware and a walrus got in common? They both like a tight seal."
Kanske skulle Du eller vi tillsammans starta tråd om just citat? Jag tycker om citat då dessa så ofta stimulerar till extra tankeverksamhet. Det är konst att uttrycka precist och koncist något som någon hade funderat eller arbetat med, över under många år.
För övrigt tycker jag om TS Elliot inte minst eftersom Ezra Pound högt uppskattade hans poesi.
 

MonKen

HBK Medlem
Inlägg
243
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
25855
Medlemskap
2024
Startar en ny tråd och
Kanske skulle Du eller vi tillsammans starta tråd om just citat? Jag tycker om citat då dessa så ofta stimulerar till extra tankeverksamhet. Det är konst att uttrycka precist och koncist något som någon hade funderat eller arbetat med, över under många år.
För övrigt tycker jag om TS Elliot inte minst eftersom Ezra Pound högt uppskattade hans poesi.
Avslutar mina citat i tråden och skapar en med citat vi gillar! Tack för responsen.
 

S670sl

HBK Intresserad
Inlägg
321
Kommun
Sigtuna
Kalle smög tyst på natten till föraldrarnas sovrum, öppnade dörren och tittade in en stund och gick därifrån.På vägen mumlade han för sig själv:Och mig tog dom till psykologen då jag sög på tummen.

Kalle höll på och lära sig cyckla, mamman satt på trappan och tittade på.Första varvet runt huset gick bra.Nästa varv släppte han styret och ropade.Titta morsan, jag ka cyckla utan händer! Ett brak hördes bakom huset.Kalle kom runt hörnet och ropade.Titta moshan jag kan sshyckla utan tänder.
 
Senast ändrad:

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.380
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
Helg nr 5
Doktorn till det äkta paret: Ni behöver mycket mer sex. Jag ordinerar minst tre gånger i veckan.
Äkta maken svarar: Sätt då upp mig för en av gångerna.


Din usling - snyftade hon uppgivet - du har brutit löftet du gav mig.
Gråt inte älskling - tröstade han - jag ska ge dig ett nytt.
 

S670sl

HBK Intresserad
Inlägg
321
Kommun
Sigtuna
Gubben stod inför domaren anklagat för hembränning.När domaren läste domen och sa att utrustningen blir förverkat till staten.Då frågade gubben om han skall åtalas även för våldtäkt.Domaren undrade,varför?Gubben svarade.Jag har utrustning även för det.
Mvh.s670sl
 

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.380
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
- Får jag gifta mig med Er dotter?
- Ni ska fråga min fru först.
- Nja, jag vill nog hellre ha Er dotter.


- Jag har en glad och en dålig nyhet.
- Vilken är den glada nyheten?
- Ert dåliga ben börjar tillfriskna.
- Vilken är den dåliga nyheten?
- Vi har amputerat fel ben.
 

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.380
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
Helg nr 6
Doktorn uppmuntrande till den feta patienten som ordinerats att banta: Visst får Ni äta det Ni tycker om. Här är listan på vad Ni får tycka om.


Doktorn överraskade läkarkandidaten tillsammans med doktorns fru. De låg i samma säng.
- Vad håller ni på med? frågade doktorn.
- Jag tar bara tempen på er fru.
- Då är det nog bäst, att termometern har siffror, när ni tar ut den.
 

S670sl

HBK Intresserad
Inlägg
321
Kommun
Sigtuna
Hände på den tiden då folk var mera trångbodda.Föräldrarna kände lust och ville vara en stund för sig själva.
Pappan sade till lillpojken Kalle.
Sätt dig vid köksfönstet och räkna människor som passerar,du får tio öre för varje människa
Efter en stund ropar Kalle.
Pappa,pappa nu blev det ett dyrt kn..ll för det kommer en hel miltärparad.
 
Senast ändrad:

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.380
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
Helg nr 7

Fransmannen sa om sin kvinna:
Hon har så smal midja att när hennes man tar händerna runt midjan så möts fingertopparna. Och det beror inte på att fransmännen har stora händer.

Svensken sa:
Den svenska kvinnan har så långa ben att när hon är ute och rider då släpar benen i marken. Och det beror inte på att vi har små hästar i Sverige!

Greken säger:
När den grekiske mannen går hemifrån daskar han sin fru i rumpan. När han kommer hem dallrar häcken fortfarande. De beror inte på att den grekiska kvinnan är tjock utan på att grekerna har så kort arbetstid...
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Ute i skogen långt från bebyggelse bodde det ett gammalt par & det bar sig inte bättre än att hustrun dog. Gubben lade ut henne på farstun i väntan på att det skulle bli vår & begravning. Han tröttnade snart på att varje gång han skulle gå ut så snubblade han på sin stelfrusna fru. Sagt & gjort, han bar ut henne i vedboden & ställde henne i ett hörn. Våren kom, doktorn & länsman skulle göra likbesiktning för dödsattesten. Utlåtandet kom snabbt, hon har en sned mungipa så dödsorsaken är hjärnblödning. Gubben svarade snabbt, nä' det kan det inte va' för där hänger jag lyktan när jag hugger ved.
 

S670sl

HBK Intresserad
Inlägg
321
Kommun
Sigtuna
Ute i den lilla byn med några gårdar hade en av gårdarna fått ekan stulen och i den andra hade gumman dött.
Dessvärre tog prästen fel på gårdarna när han kom och skulle beklaga sorgen.
Prästen gjorde sitt och höll en kort bönestund för den avlidne.
Gubben förstod ingenting,tittade på prästen och sa. Visst var hon gissen och höll inte tätt,
men hon hade passat bra för byns ungar och öva på.

S670sl
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
En man gick fram till tulltjänstemannen & sa, imorgon kommer jag att ha en stor väska full med dyr whiskey & om du då tittar bort & låter mig passera så får du 5 flaskor. Tulltjänstemannen blev förbannad & bad mannen försvinna därifrån. Dagen efter kom mannen som han sagt med en stor väska & skadeglad dök tulltjänstemannen på honom & öppnade väskan. Förvånad frågade han var spriten fanns varvid mannen svarade, den hade jag med mig igår.
 

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.380
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
Helg nr 8

-Å, Lasse, kan du tänka dig att grannens fru har skaffat samma klänning som jag!
-OK, Lisa, och nu vill du alltså köpa en ny?
-Ja, det blir ju i alla fall billigare än att flytta.


-Doktorn, hur länge kan man leva med dålig fungerande hjärna?
-Vänta så får du se...
 
Toppen