• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Guteglass!

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Om man tittar på ÄKTA VARA:s lista över godkända glassar så har Guteglass en hel radda olika glassar med på den. Två stycken glassar från Häagen-Dazs får också vara med. Inga stora märken är representerade!

Många drar ju till Gotland så här års för att prova det nya sopsystemet så någon måste ju ha testat den här glassen!

Har någon här ätit Guteglass? Smakar den bättre än "vanlig glass"? Finns denna glass utanför Gotland?

Jappe
 
F

F.d. 25310

Guest
Sv: Guteglass!

Nja, en del saffran var den smaksatt med ,en av smakerna.
Inte min favorit.
Har inte sett den på fastlandet.

C
 
F

F.d. 53837

Guest
Sv: Guteglass!

Sitter i hamnen just nu å har nyss ätit en Gute glass..
helt suverän.. :p
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Guteglass!

Förutom Guteglassen så har glassbaren i Visby hamn ca 100 sorters kulglass. Jag gissar att det är rekord i landet. Sitter ofta i hamnen, äter de olika glassarna och kollar in folket som passerar. :)
 
F

F.d. 1606

Guest
Sv: Guteglass!

Ja och sonens favorit är sockerkakssmet. Jag väljer annat, men på Gotland är det den fantastiska Guteglassen som gäller.

Kom hit och testa själv, den ger resan hit ytterliggare en fantastisk dimension.
 
Toppen