• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gung i bilen när man ska sova.

leif46

HBK Medlem
Kommun
Habo
HBK-Nr
2207
Medlemskap
2026
Har en HYmer 514-04 jag ligger i den nerdragna sängen fram å frugan i den tvär ställda dubbel sängen bak. när hon eller jag vänder å snurrar runt å rör sig så känns det i bilen.Har stödben bak å funderar på om det blir bättre om man monterar stödben fram.Någon som har samma obehag att man vaknar till då å då.( När vi inte sover Gör det inget):wub::wideeyed:

Sv: Gung i bilen när man ska sova.

Hej
Sov med frun där bak sätt ner stödben vrid ner värmen och ha de skönt :)
Ha de paffw
Ps som har varit i bastun och tagit några dopp i sjön i kväll med frun

Vi har stödben, men använder dom inte. Visst rör det sig när man snurrar som ett grillspett i sängen:cool:

Har ett liknande problem men jag har ställt ett par pallbockckar mot chassit där fram och det har blivit bättre med " vinglandet" ... :)

Inte för att förringa ert problem, men för oss som kommer från båtvärlden så är gungandet i en husbil ett obefintligt problem...

Vissa mornar i båten när "fiskargubbarna" skulle ut så åkte dom gärna nära alla sommargäster, och helst i en fart som drog upp rejält med aktersjö..... föll man inte ur kojen så vaknade man i alla fall.. ;)

det där känner man igen,ja är inte heller så lättväckt när man är uppvuxen i akterhytten på en x-102 :) men stödben fram måste ju funka

husbils grannara påstod några gånger att våra framhjul hade hoppat upp och ner i kvällningen:wub:

så nu har vi stödben bak, och vet vi att vi stannar på plats i några dagar så tar jag domkraften och ansätter den litegrann bara, i framändan.
Då blir det stabilt i hela bilen.

Jag köpte först 2 st snabbtvingar och spännde dom på nåt bra ställe vid främre hjulhuset .Sen hittade jag en annan grej - Svingstöd MC art.nr 82-329 -på biltema som jag justerade lite i skruvstycke och då fungerar det bra .Väger lite och man kan spänna den lite bättre än snabbtvingen.
Hälsningar Jakob

På husvagnen så drog vi ner tv antennen, så var det ingen som märkte något.:spinny::spinny:

Gungeli Gung !
Prova en vattensäng så skall ni få uppleva gung !
Lite gung då och då är väl inte så dumt !
HBK 5081

:twitcy:

Tillbaka
Toppen