• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gummilist till Remis 40x40

Lasseboy

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2026
Har letat efter gummi/tätningslist till Glas REMItop Streamline 40x40.
Hittade denna hos campingtillbehör4u men gummi list har de ej.
Nån som vet var jag kan få tag på det.
Listen är rund med en udd /pil liknade form som man trycker ner i ett spår.

Bilagor

• 9991285_1.jpg
    9991285_1.jpg
    9,7 KB · Visningar: 370

Lasseboy

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2026
Sv: Gummilist till Remis 40x40

Tack, kan ingen tyska alls, men kan man se hur mycket list man får för 31 euro?

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Du får antagligen så den räcker runt luckan. Maila någon på engelska och fråga brukar fungera.

EssoJ

HBK Medlem
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2025

Har en likadan lucka på min Hymer och när jag köpte en list hos Hymercenter för några år sedan så var den svetsad i skarven så att den var bara att lägga in i skåran. Den var ganska dyr även för några år sedan så 31 europengar är nog billigare än vad jag gav. vill minnas at det var ca 400:- då för några år sedan.
EssoJ

Lasseboy

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2026

Då får det bli 2 för bättre byta i bägge luckor!
Ingen av dessa butiker går det att välja sweden.

Senast ändrad:

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Om det fattas en bit på gummilisten på dina nuvarande luckor så är detta gjort för att ingå i tvångsventilationen och då bör du göra likadant på de nya.

F

F.d. 58892

Guest

Har en likadan lucka på min Hymer och när jag köpte en list hos Hymercenter för några år sedan så var den svetsad i skarven så att den var bara att lägga in i skåran. Den var ganska dyr även för några år sedan så 31 europengar är nog billigare än vad jag gav. vill minnas at det var ca 400:- då för några år sedan.
EssoJ

Var och köpte en idag, 510 kr på Hymercenter..

J

Jarmo

Guest

Hej!

kuntze.se

Jag tror att det finns hos kuntze, och deras sortiment är STOR.. Bra service också, har varit där, även fått hem skickat, bara +++
Jag har samma taklucka och bör snart byta listerna, listerna vill fastna i glaset när det är stark sol på dessa. När jag byter listerna ska jag smörja silikon olja på listerna.

Har inte demonterat listerna, så jag vet inte hur det ser ut på millimeter, men hittar du någon som passar så vore jag tacksam om du skriver tillbaka vad listen heter hos kuntze.

MVH: Jarmo

Toppen