• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

GSM MMS Uppringningslarm Någon som prövat.

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Idag har jag bara ett tut tut larm. Känns lite obehagligt när man går in på t.ex köpcentrum i utlandet och shoppar. Så enkelt för kleptomaner att förstå att vi är borta en halvtimme.

Tycker det är lite dyrt på JR Larm med 10000-12000 när jag redan har ett larm.

Hittade detta som ringer upp mig med någon signal eller SMS samtidigt som det skickar ett MMS med bild från bilen. Man kan tydligen koppla in en massa annat jox som templarm ljud m.m..

Hittade detta för 2500:- Har någon provat denna? Finns det andra?


17378972-origpic-021805.jpg_0_0_100_100_200_200_100.jpg

exempelill.png

MMS-kamera, GSM-kamera, MMS-larm, GSM-larm | Induo Home AB
Ytterligare en länk: MMS kamera, MMS larm, övervaka via mobilen, mobil övervakningskamera, mms övervaka | Induo AB

Ps! Funderar på att sätta en hemma i Vinkällaren för att se besökfrekvensen när man inte är hemma. :)
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: GSM MMS Uppringningslarm Någon som prövat.

MMS var nytt för mig, jag kan bara kommunicera och lyssna med mitt Vikinglarm samt att det skickar SMS och ringer upp ett antal telefoner när larmet utlöses.
 

Diesel Doris

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Västerås
HBK-Nr
9742
Medlemskap
2024
Sv: GSM MMS Uppringningslarm Någon som prövat.

Vi har en sådan i husbilen. Man får ha den lite gömd och prova sig fram vilka inställningar som känns bäst. Tex om den ska lysa rött när den känner rörelse eller inte osv. Vet en tjyv vad han ska göra och ser den direkt så hinner han eller hon stänga av den innan larmet/bilderna hinner gå iväg.
Annars så känns det bra att veta att den är aktiverad när man lämnar bilen på ett köpcenter eller annat ställe som känns lite osäkert och man finns i närheten. Bilderna som kommer till telefonen är väl inte av någon högre kvalitet men den fungerar// Peter
 

Rusken

HBK Medlem
Inlägg
698
Kommun
Norge
HBK-Nr
4874
Medlemskap
2024
Sv: GSM MMS Uppringningslarm Någon som prövat.

Å ha ett system som sender bilder høres jo ganske unødig ut. Har man ett billig system, og ett vanlig privat kontantkort eller privat abonnement så kan man i utlandet risikere at meldingen tar tid å få overført, svært lang tid siden slike ikke er prioritert. Poenget er vel å få en sms når man har forlatt husbilen snarest om det skjer ett innbrudd for å løpe til.
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: GSM MMS Uppringningslarm Någon som prövat.

För mig är det mer självklart att larmet ska avskräcka "böset" innan de hinner göra någon skada på bilen. Sitter larmet inne måste dom ju bryta sig in för att sedan dra och är dom smarta hinner dom få med sig en del grejor också. Detta kostar pengar att åtgärda.
//Tommy
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: GSM MMS Uppringningslarm Någon som prövat.

För mig är det mer självklart att larmet ska avskräcka "böset" innan de hinner göra någon skada på bilen. Sitter larmet inne måste dom ju bryta sig in för att sedan dra och är dom smarta hinner dom få med sig en del grejor också. Detta kostar pengar att åtgärda.
//Tommy

Nja! Håller inte riktigt med.

1. Skräm tjuven. Klart
2. Få reda på att en tjuv är där. Ej Klart
3. Ev. Kunna få en bild på tjuven. Ej Klart

Flera gånger lämnar vi bilen på olika ställen. Ex flygplatsparkeringar. Hemma när vi är borta. Vid de tillfällena kan man ringa till personal eller grannar. Eller vid tex en stormarknad, springa ut och kolla.
 
F

F.d. 55554

Guest
Sv: GSM MMS Uppringningslarm Någon som prövat.

Vi har ett larm som sänder sms till våra mobiler vid larm, dessutom så har vi så att det går att koppla till/från summer och ett antal yttre sirener.
Använder en summer inne när vi är i bilen t.ex på natten.
Larmet installerat av Säkerhetsbutiken Klippan.
Har även en Redknows GPS sändare monterad.
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: GSM MMS Uppringningslarm Någon som prövat.

Jag kan berätta i denna Svenska tráden om min husbuss som befinner sig 3000km bort.

Jag har i bilen 4 osynliga kameror som sánder bilder vid váldförande pá bilen
Med dessa bilder kan jag förhoppningsvis se ansikte bilmodell nummerplát mm.
Dá kan tjuvarna tas pá bar gärning eller flyende fot. Idag sá skickas ju bilder pá sekunden.

Inne i husbilen har jag stöldbegärligt gods b.l.a en laptop. Liten händig och lättstulen. Denna laptop ligger komplett med laddning pá bordet. Vad tjuven inte vet sá har den en spársándare (Liknande som används till djur).

Idag finns det smá GPS trackers som man kan se med google map, Klockor till barn mm.
Till mobiltelefoner finns det program som kan aktiveras för att finna telefonen.

Visst finns det störsändare men, batteridrift 2 timmar och en räckvidd av Ca 10m. Fungerar dessutom inte pá alla frekvenser.
En störsändare pá bombhotade bilar är en mycket avanserad utrustning mycket dyr och tar mycket batteri. Detta har bara tjuvar som planerar stölderna.
Att skrämma tjuven med sirér är naturligtvis bra. En husbil som är ute och lämnad nágra timmar lockar inte en proffesionell tjuv som har planerat att stjäla. Utan lockar endast en tjuv som ser snabba pengar till att köpa droger för. Ett foto av dessa visas till polisen som ser direkt vem det är.

Här har jag översatt till mánga som har blivit bestulna pá marknaden. offren har dá fátt peka ut ett ansikte med ett nummer. Polisen frágar är du säker och tar direkt radion och säger till en patrull att komma hit med "Tjuven Tjuvsson" offren har dá snart fátt tillbaka det stulna (plánbok handväska)
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: GSM MMS Uppringningslarm Någon som prövat.

Jag kan berätta i denna Svenska tráden om min husbuss som befinner sig 3000km bort.

Jag har i bilen 4 osynliga kameror som sánder bilder vid váldförande pá bilen
Med dessa bilder kan jag förhoppningsvis se ansikte bilmodell nummerplát mm.
Dá kan tjuvarna tas pá bar gärning eller flyende fot. Idag sá skickas ju bilder pá sekunden.

Inne i husbilen har jag stöldbegärligt gods b.l.a en laptop. Liten händig och lättstulen. Denna laptop ligger komplett med laddning pá bordet. Vad tjuven inte vet sá har den en spársándare (Liknande som används till djur).

Jag är inte ute efter att knäcka Edward Snowden. Jag är bara ute efter ett larm som kan ta en bild och notifiera mig om att något händer i realtid så billigt och enkelt som möjligt. Nu har jag hittat ett för 2500kr. Finns det bättre eller billigare? i den prisklassen? Larm som ljuder har jag redan på bilen.
 
Toppen