• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gruppmejl i Gmail?

H

hianders

Guest
I "gamla" gmail kunde man skapa grupper, t ex hade jag en för mina syskon och våra barn. Hittar inte den funktionen i gmail w10. Såååå tacksam om någon kan hjälpa!

Dessutom har jag fått problem med att när man sitter och skriver en text, markören får för sig att flytta någon annanstans i texten. Jag vet att det finns någon funktionsknapp men vilken?

Inger

Wallströmarna

HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
10403
Medlemskap
2027
Sv: Gruppmejl i Gmail?

Ropade hej innan jag kom över bäcken. På min skärm står inte gmail och inte heller nån liten triangel, kan inte skapa grupper. Jag får leta vidare.
>Blasse

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Jag använder IE10 och Google. När jag öppnar Gmail har jag längst upp till vänster "Google". Därunder Gmail och en nedåtpil.

Skärmklipp1.JPG

H

hianders

Guest

Upp till vänster står det Gmail, klicka på den lilla triangel och välj kontakter. Då öppnas ett nytt fönster, välj där grupper och sedan ny grupp och lägg där in önskade adresser.
/Håkan

Jag har ingen triangel på Gmail, vare sig på paddan eller i datorn.

Inger

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Av någon anledning, förmodligen för att försvåra massmail i olovligt syfte har bl.a. Apple förhindrat skapande av gruppmail.

Det är ganska lätt att kringgå om grupperna inte innehåller alltför många adresser.
Skapa gruppen genom att lägga in mailadresser som följer: <xxxxx@gmail.com>,yyyyy@icloud.com,zzzzz@gmail.com,ccccc@gmail.com,<ddddd@gmail.com>

Alltså adresserna med komma emellan och första och sista adressen inom <>.
Lägg mailet till gruppen i dold kopia för att förhindra att en mottagare kan se de andra.

Senast ändrad:

Håkand

HBK Medlem
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2025

Jag har ingen triangel på Gmail, vare sig på paddan eller i datorn.

Inger

Jag har provat i både Chrome och Safari och jag får upp rutan med Gmail långt upp till vänster. Du ser ju också på Michaels inlägg hur det ser ut. Om den inte finns med på din skärm kan jag nog tyvärr inte hjälpa dig.

/Håkan

Toppen