• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

grenrör IVECO 35/9 BENSIN

Guest
Chassiefabrikat: Ospecificerat
Årsmodell Chassie: 1989 o Tidigare
Husbilsfabrikat: Eget Bygge
Årsmodell Husbil: 1989 o Tidigare
Ämnesområde: Motor
Hej äri desperat behov av ett grenrör (avgas) till min iveco 35/9 1985
har du ett, så hör gärna av dig!!!
 
F

F.d. 4879

Guest
Antar att det är gjutjärnsgreröret som sitter bultat i topplocket? Att hitta en Iveco del till en så gammal bil är nog svårt tyvärr, har ju en nästan lika gammal själv (-83 bensin). Jag talade precis nu med förra ägaren till den och han hade bytt grenröret straxt innan jag köpte bilen då det hade spruckit. Han hade fått tag i grenröret via Mekonomen i Haninge som i sin tur hade fått hem det från Frankrike, han trodde att det skulle finnas fortfarande. Annars är det ju en Fiat 2,0 stötstångsmotor så ett grenrör från någon Fiat personbil med stötstångsmotor på 1,6 eller 2,0 bör nog passa. Fiat är rätt lika i delar genom åren.
 
F

F.d. 4879

Guest
Mittåt! Killen stog och krattade löv när jag ringde så han blandade ihop sakerna, det var packningssats han hade köpt via Mekonomen.. Han ringde alldeles nyss och hade kollat (han har ordning på papperen tydligen):
Han hade köpt avgasgrenröret från Iveco Sverige 040706 och det kostade då 1480:- inklusive moms. Reservdelsnumret är 4472273. Beställningsvara från Italien. Lycka till!
 

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.667
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Är det möjligen samma motor och grenrör som i min Fiat Ducato 1987. Då har Ferrita i Köping extraktorgrenrör i rostfritt. Man tar väck orginal grenrör samt främre rör i dämpare och ersätter med detta extraktorrör som är avslutat med en fleibel länk så passningen var inga problem på min bil. Priset var överkomligt, 2695:- eller 5395:- helt system med alla burkar. Förresten följde nya packningar och muttrar med .
mvh GJ
 
Toppen