• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gratis samtalstaxa

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Nu har Tele2 som första operator infört gratis samtals-, sms- och mmstaxa.
Dock tar de bra betalt för dataanvändandet, drygt 80 kr/GB eller 245 kr för 3 GB per månad. De kallar sitt abonnemang Fastpris och har ingen bindningstid.

Nu återstår endast gratis videotelefoni som FaceTime men då räcker å andra sidan inte 3 GB/månad.

https://www.comviq.se/abonnemang/fastpris

Halebop har ett liknande abonnemang med en gräns på 4 GB/månad.

På tal om datamängd fick jag idag höjt mitt mobila bredband (4G) till 80 GB till en kostnad av 175 kr/månad (3).

T

Teddi

Guest
Sv: Gratis samtalstaxa

det står inget om samtal till andra mobil,,användare,,

eller anders??

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jo, samtal, mms och sms inom Sverige 0kr. Ingen uppkopplingsavgift, dvs ring så mycket du vill, hur länge du vill helt gratis.

Men var väldigt restriktiv med dataanvändning.

Senast ändrad:
F

F.d. 52919

Guest

Är det gratis till andra abbonemang än Tele 2?

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Vem blir först med villkor enligt ovan och obegränsad surf? Vilket pris hade varit rimligt?

K

Kjellz

Guest

Hej Alla!
Klart trevligt abonnemang. Helt fritt är lite svårt att påstå dock är det många minuter fritt (12000 minuter + 10000 SMS/MMS i månaden) samt att man har ingen kundservice att ringa om behov skulle finnas. Sedan undrar jag över täckningen på Tele2 utanför de större städerna och större vägarna.

Citat från Comviqs prislita* "Comviq förbehåller sig rätten att vidta åtgärder vid extrem förbrukning (mer än 12 000 minuter och 10 000 SMS/MMS i månaden)."

Mvh
Kjellz

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Täckningen är likvärdig för de olika operatörerna, undantaget är nordligaste Sverige där Telia har bästa täckningen. Halebop (Telia) har ett liknande abonnemang. Fler kommer!

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Jag måste protestera lite mot Knarreviks inlägg om att det är lika bra täckning oavsett operatör. Vi räknar oss inte till allra nordligaste Sverige i södra Värmland men har ändå mycket stora skillnader mellan operatörerna.

Enligt våra erfarenheter så är det mycket stor skillnad på täckningen bland de olika operatörerna. Vi bor nu på tredje stället på ute på landet i Värmland under senaste 4-5 åren). Som exempel kan jag ta Årjäng där behöver man inte komma många kilometer utanför söder eller norr om så går bara en operatör, följer man dock E18 väst-öst går det bättre. Där vi nu bor (mellan Kristinehamn och Karlstad och endast ca 3 kmfrån E18 fågelvägen) går konstigt nog bara Telenor (har även provat Net1 med yttre antenn osv men bara fått mycket svag täckning)vilka inte haft någon täckning alls på våra 2 tidigare adresser. Med Telia kan vi där vi nu bor inte prata en minut i sträck utan att samtalet bryts, datatrafik ska vi inte prata om...

Jag vet inte vad operatörerna har för policy idag men tidigare skulle Telia täcka 90% av landets yta medan alla andra pratade om 80-90% av befolkningen. Detta har gjort att glesbygd en bit från Europavägar och de allra största riksvägarna har varit Telias "ensamområde". Så är det på den fria marknaden, det finns delar som ingen är intresserad av. Det är kanske som Ronny Depp sjunger i Vischan blues att det inte är meningen att nån dj..ul ska bo på "vischan". Men många vill vara där på sin fritid och då...

Vore toppen om det fanns några operatörer att välja på även utanför städer etc.

Hälsningar
Lundsholm

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag måste protestera lite mot Knarreviks inlägg om att det är lika bra täckning oavsett operatör. Vi räknar oss inte till allra nordligaste Sverige i södra Värmland men har ändå mycket stora skillnader mellan operatörerna.

Jag citerar bara tidningen Mobil som har gjort grundliga undersökningar, dock fick årets täckningsundersökning avbrytas då testutrustningen fallerade.

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Jag har också sett sådana mätningar men aldrig förstått var och hur de mäter. Jag har bott snart 15 år på landet kört omkring i stora delar av landet yrkesmässigt men aldrig fått ihop de mätningarna med vad jag själv och andra i samma situation upplever i verkligheten. Mina och många andras erfarenheter är att i glesbygd är Telia nästan alltid ensamma om täckning... Säger jag som nu bor på ett ställe där bara Telenor fungerar:-/ teknikens under kanske löser detta också så småningom.

Ha det bra!!!
Lundsholm

Toppen