• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Grannen körde in i husbilen, var lagar man sånt?

A

Amatören

Guest
Grannen kom och ringde på (bra gjort) och sa att han hade råkat köra in i vår husbil (mindre bra gjort). Hade kommit åt gasen istället för bromsen var hans försvar, man kan ju inte bli arg, men lite ledsen.

Han lyckades träffa precis mellan bildelen och bodelen så nu vet jag vfaktiskt inte vart jag skall vända mig. Hade det varit dörren så hade jag ju fått hitta en ny, men nu är det en aluminiumplåt som är bucklad och sprucken, vem fixar sånt?

krock 1.jpg

krock 2.jpg

Tips på ställen runt Halmstad helst, eller mer allmänt vilken sorts firma som man tror kan göra ett bra jobb med såna här skador.
Grannens försäkringsbolag får ju stå för notan men det kan ju vara rimligt ändå.
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Grannen körde in i husbilen, var lagar man sånt?

Det kan väl firman där du köpte bilen, eller vilken Husvagns- husbilsfirma som hellst det är väl inga konstigheter, att fiixa för en repertör somhåller på med sånt, det är en försäkrinsskada skälvrisken betallar grannen.
 

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Sv: Grannen körde in i husbilen, var lagar man sånt?

Du kan lämna den till Björn Simson SMC husbilar i Partille.Dom gör såna reparationer för samtliga försäkringsbolag.
Anders.B
 

Roffe1

HBK Medlem (P)
Inlägg
253
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: Grannen körde in i husbilen, var lagar man sånt?

Grannen kom och ringde på (bra gjort) och sa att han hade råkat köra in i vår husbil (mindre bra gjort). Hade kommit åt gasen istället för bromsen var hans försvar, man kan ju inte bli arg, men lite ledsen.

Han lyckades träffa precis mellan bildelen och bodelen så nu vet jag vfaktiskt inte vart jag skall vända mig. Hade det varit dörren så hade jag ju fått hitta en ny, men nu är det en aluminiumplåt som är bucklad och sprucken, vem fixar sånt?

Visa bilaga 56077

Visa bilaga 56078

Tips på ställen runt Halmstad helst, eller mer allmänt vilken sorts firma som man tror kan göra ett bra jobb med såna här skador.
Grannens försäkringsbolag får ju stå för notan men det kan ju vara rimligt ändå.

Har bra erfarenheter av denna firma
Autolack i Halmstad - ditt lokala plåtskadecenter
 
Toppen