• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gran Canaria

barene

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
1805
Medlemskap
2025
Läser att många här i klubben kör ut i Europa med husbilen i vinter! Vi går nog mot strömmen eftersom vi flyger ner till Gran Canaria! 21 januari åker vi ner i 4 veckor! All.incl. skall bli underbart!
Vi åker med husbilen mycke här hemma och trivs med det!

Önskar ER alla en underbar Advent!!

Barbro o Ingemar

Sv: Gran Canaria

Vi åker ner till GranCanaria / SanAugustin 4 veckor 7/1 , skönt då blir vintern kortare , slipper hela Januari. :yes:
Guy

I San Agustin är det just nu 25 grader varmt, sol från en helt molnfri himmel. Mycket välkomna till oss på Gran Canaria!

Hej hur e det med blåsten ??? Har tidigare varit många gr. i December, mkt. sol å varmt men "Blåsten" . Senare år har vi börjat åka i Januari ,lika soligt å fint ,och ingen blåst. :swoon:
Guy

Faktiskt blåser det ganska hårt idag, enligt min Samsung Galaxy II är vinden här just nu 31 km/h. Igår var det däremot helt vindstilla här.

I San Agustin där vi bor upplever vi inte vinden som ett problem, men i t.ex. Bahia Feliz området där det även finns en större camping/ställplats, det är surfarnas paradis.... konstant blåsigt.

Det finns lägenheter att hyra och idag finns det också bra, billiga flygförbindelser förutom chartern.

Vet några som kom för ett par veckor sedan med SAS. Flög Stockholm-Oslo-Las Palmas för 1300 kr och en som kom med en charter för två veckor sedan och betalade 295 kr till Ving för flyget t/r GOT - LPA. Det sista priset är nog ovanligt, det var många år sedan jag hörde sådana priser.

Lägenheter, räkna med en hyra på 250 - 400 Euros i veckan.

Välkomna!

Tillbaka
Toppen