F
F.d. 25374
Guest
Efter att ha läst här och på andra ställen om de rackliga lådorna som de flesta husbilar välsignats med bestämde jag mig för att byta olja på vår nyinköpta Citroen C25 -89. Det var inga problem att hitta de två pluggarna på undersidan, tömma ur och sedan fylla upp 1,6 liter genom backljuskontakten mha en liten tratt på ovansidan.
Det jag funderade lite på var att oljan som var i var ljusgrön/mintgrön till färgen, till skillnad mot andra transmissionsoljor jag sett som alla varit röda, liksom den jag hällde i.
Är det någon som känner till vad det skulle kunna vara som är grönt till färgen? Kanske borde jag även köra några mil med den nya oljan och sedan byta en gång till för att skölja bort den gröna helt och hållet?
Det jag funderade lite på var att oljan som var i var ljusgrön/mintgrön till färgen, till skillnad mot andra transmissionsoljor jag sett som alla varit röda, liksom den jag hällde i.
Är det någon som känner till vad det skulle kunna vara som är grönt till färgen? Kanske borde jag även köra några mil med den nya oljan och sedan byta en gång till för att skölja bort den gröna helt och hållet?