• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Grön miljöplakett

Lars N

HBK Intresserad
Kommun
Skurup
Har idag en äldre Niesmann Flair 1996 och funderar på att byta upp mig till en lite nyare likadan så att vi kan åka i miljözoner i de tyska städerna.
har sett att det finns bilar från 2002-2004 son uppfyller de tyska miljökraven
( grön plakett) ,tittar man på kriterierna för grön plakett måste dieselbilarna vara av årsmodell 2005 eller nyare.
Fanns det Fiat motorer som redan 2002-2004 uppfyllde Euro4 eller Euro5 kraven. Någon som vet eller har synpunkter?
På mobile .de finns det och har funnits bilar av årsmodell 2002-2004 som sägs uppfylla kraven, stämmer detta?

Lars

Sv: Grön miljöplakett

TÜV har testet endel Ducato med JTD motorer (2002 - 2004) og funnet at de holder kravene, men de hadde ikke fra fabrikken 5 års garantien for at avgassverdiene stemmer. Tvilsomt om du får ny grønn oblat etter at bilen er kommet over på svenske skilt. Alle JTD motorene kan klare Euro-4 kraven med rett justering i motorkontrollen, fabrikkens innstilling stemmer relativt bra - men med liten margin så chip-tuning kan lett sende de over avgassverdiene.

Tillbaka
Toppen