• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips Gråvattentank

Bo Blomdahl

HBK Medlem
Inlägg
38
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
7301
Medlemskap
2024
Hur kommer man åt att rengöra gråvattentanken på en Dethleffs Magic Edition Silver BM T 001 årsmodell 2010 med Alde värme och quensbädd. Är det någon som har en liknande bil.
Mvh
Bo B
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.165
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Jag har en lite äldre bil, en 2008, modell I 6611. Gråvattentanken sitter under golvet och är isolerad. För att komma in i tanken måste jag från undersidan, först ta bort luckan i isoleringen. Innanför finns ett lock som kan skruvas bort. Se upp, för det står alltid lite vatten kvar i och vid locket, och det kan man få på sig när man befinner sig under bilen.
 

Bo Blomdahl

HBK Medlem
Inlägg
38
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
7301
Medlemskap
2024
Jag har en lite äldre bil, en 2008, modell I 6611. Gråvattentanken sitter under golvet och är isolerad. För att komma in i tanken måste jag från undersidan, först ta bort luckan i isoleringen. Innanför finns ett lock som kan skruvas bort. Se upp, för det står alltid lite vatten kvar i och vid locket, och det kan man få på sig när man befinner sig under bilen.
Tack
Då ska jag kolla när jag kan komma under bilen om det är samma på min.
 
Toppen