• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gråvattentank

• Startad av Startad av F.d. 24357
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 24357

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: 580dx
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,8 diesel
Årsmodell Chassie: 1998
Husbilsfabrikat: Adriatik
Husbilsmodell: Adriatik 580 dx
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 1998
Ämnesområde: Ospecificerat
Hej igen! Novisen igång! Tack för svar angående frostvakt, vilket jag tror jag hittat, en röd plupp man kunde dra upp i utrymmet under garderoben! I vilket fall som helst rinner inget vatten under längre..... Men, nu undrar jag: vad är gråvattentanken för nåt?

Gråvattentanken är avloppsvattentanken, tanken där vatten från diskho, handfat och dusch samlas. Sitter allt som oftast under bilen, och ibland sitter det 2 sådanan tankar. Det är dock tämligen ovanligt. Töms med vrid eller glidspjäll, monterat i eller utanför bilen. :)

KLTjonkoping skrev:
Gråvattentanken är avloppsvattentanken, tanken där vatten från diskho, handfat och dusch samlas. Sitter allt som oftast under bilen, och ibland sitter det 2 sådanan tankar. Det är dock tämligen ovanligt. Töms med vrid eller glidspjäll, monterat i eller utanför bilen. :)

Tillbaka
Toppen