• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gråvattentank

F

F.d. 24357

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: 580dx
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,8 diesel
Årsmodell Chassie: 1998
Husbilsfabrikat: Adriatik
Husbilsmodell: Adriatik 580 dx
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 1998
Ämnesområde: Ospecificerat
Hej igen! Novisen igång! Tack för svar angående frostvakt, vilket jag tror jag hittat, en röd plupp man kunde dra upp i utrymmet under garderoben! I vilket fall som helst rinner inget vatten under längre..... Men, nu undrar jag: vad är gråvattentanken för nåt?
 
F

F.d. 24443

Guest
Gråvattentanken är avloppsvattentanken, tanken där vatten från diskho, handfat och dusch samlas. Sitter allt som oftast under bilen, och ibland sitter det 2 sådanan tankar. Det är dock tämligen ovanligt. Töms med vrid eller glidspjäll, monterat i eller utanför bilen. :)
 
F

F.d. 24357

Guest
KLTjonkoping skrev:
Gråvattentanken är avloppsvattentanken, tanken där vatten från diskho, handfat och dusch samlas. Sitter allt som oftast under bilen, och ibland sitter det 2 sådanan tankar. Det är dock tämligen ovanligt. Töms med vrid eller glidspjäll, monterat i eller utanför bilen. :)
 
Toppen