• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gråvattentömning i Strängnäs

H

Heddan

Guest
Sv: Gråvattentömning i Strängnäs

Var tömmer båtarna sina avloppstankar i hamnen?troligen i mälaren!
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Gråvattentömning i Strängnäs

Det är möjligt att de gör det Heddan, men personligen ser jag hellre att vi jobbar för våran sak och att båtägarna jobbar för sin sak. Sen kan man ju alltid umgås med dem i olika gästhamnar och utnyttja deras service. :)

Skrev du under förresten? ;)


Fler tömningsplatser för husbilister är bra, det kan hjälpa oss att slippa tex såna här trista saker riktade mot oss: Toalettavfall från fritidsbåtar - Transportstyrelsen

mvh jocke
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.152
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Gråvattentömning i Strängnäs

Absolut inte trist!

Återkommer i frågan då jag sitter lite tajt till just nu.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Gråvattentömning i Strängnäs

Det är möjligt att de gör det Heddan, men personligen ser jag hellre att vi jobbar för våran sak och att båtägarna jobbar för sin sak. Sen kan man ju alltid umgås med dem i olika gästhamnar och utnyttja deras service. :)

Skrev du under förresten? ;)


Fler tömningsplatser för husbilister är bra, det kan hjälpa oss att slippa tex såna här trista saker riktade mot oss: Toalettavfall från fritidsbåtar - Transportstyrelsen

mvh jocke

Nu förstår jag inte hur du menar med detta! Är det trist att båtägare inte längre ska få släppa ut sin skit i vattnet?

Johan K.

PS Naturligtvis har jag skrivit på.

Absolut inte trist!

Återkommer i frågan då jag sitter lite tajt till just nu.


Hej igen, jag inser nu att jag uttryckt mig klumpigt.
Att båtfolket håller på att ordna sin infrastruktur runt sin avfallsproblematik anser jag är toppenbra!
Det jag menar med trist är om vi som husbilsfolk får en liknande regel/lag direkt riktat mot oss som eventuellt innebär tråkiga begränsningar för vårt husbilsliv innan vi har en väl fungerande infrastruktur för vår avfallshantering.

Därför tycker jag att det här förslaget är toppenbra och hoppas att kommunen tar till sig av namninsamlingen, det enda jag i den här frågan som jag tycker är lite synd är att det inte är underskrivet av 11000 medlemmar. :)


Det här skulle jag nog kunna utveckla mer om jag hade mer tid, och jag kommer inte att kommentera någons kommentar om inte denne någon har skrivit under! :D:D:D

mvh jocke
 

Calleinvierno

HBK Medlem
Inlägg
420
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
3452
Medlemskap
2024
Sv: Gråvattentömning i Strängnäs

Nu behöver dom bara ca 40 underskrifter till så är saken klar
Det fixar husbilsklubben eller hur ?
Klart att Strängnäs kan lita på oss !
Dagens goda gärning som vi alla kan ha glädje av i sommar när vi kommer till den fina ställplatser i Strängnäs
Med vänlig hälsning,
Roffe/CalleInvierno
 

Lasse-125

HBK Medlem
Inlägg
669
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024
Sv: Gråvattentömning i Strängnäs

:D
Vi saknar möjlighet att tömma vårt gråvatten i Strängnäs.
Det bör rimligen även ni som står på ställplatsen nere i hamnen sakna.
Så nu har vi lämnat ett "Medborgarförslag" till Strängnäs kommun.
Det vi nu behöver är att 30 personer går in och stöder förslaget, så att kommunen kan titta vidare och eventuellt lösa problemet.
Gå gärna in via länken nedan och se vad ni tycker och gärna stödja förslaget.

Gråvattentömning - Delta & Påverka


Inger o Benny

Fixat.:D:D
 

ingerbenny

HBK Medlem
Inlägg
226
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
11542
Medlemskap
2025
Sv: Gråvattentömning i Strängnäs

Detta har nu lagts ut på Strängnäs Kommuns hemsida.


Meddelanden från kommunen

Förslaget har nu fått fler än 30 röster och kommer behandlas av politiken. Förslaget har varit upp på kommunfullmäktiges presidium, 2014-12-03, där presidiet beslutade att lämna förslaget till teknik- och fritidsnämnden för beslut.


TACK ALLA NI SOM HAR GJORT DETTA MÖJLIGT.

Egentligen så skulle detta förslag pågå till 2015-02-05 men det tycks redan ha gått vidare.
Vi återkommer när vi får mer information från kommunen.

Kommungruppen kommer att delges all info. som vi får.

Än en gång JÄTTE TACK alla ni som la er röst.

Inger o Benny
 
Senast ändrad:

ingerbenny

HBK Medlem
Inlägg
226
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
11542
Medlemskap
2025
Sv: Gråvattentömning i Strängnäs

Förslaget är fortfarande öppet för att kunna lägga sitt stöd på.
Det skulle kännas bra om vi kunde presentera det förslag som har fått flest namnstöd.
Tänk om vi kunde få minst 4 st till.

Inger o Benny
 

ingerbenny

HBK Medlem
Inlägg
226
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
11542
Medlemskap
2025
Sv: Gråvattentömning i Strängnäs

Hej!

Detta besked har vi nu fått.


"Hej Inger!

Ditt e-förslag – Gråvattentömning, har idag internexpedierats från kommunfullmäktiges presidium till teknik- och fritidsnämndens presidium för politisk behandling. Efter nyår står vi inför en ny politisk ledning med en teknik- och servicenämnd - med ny ordförande och presidium. Vid den första presidieberedningen 2015-01-15 kommer ditt förslag att läggas fram och då bestäms hur ditt ärende ska behandlas och av vem. Jag som sekreterare kommer då att framföra din önskan att få kontakt med aktuell handläggare.

Majken Branting
Registrator/Nämndsekreterare
Strategi- och projektenheten"




Vi hoppas fortfarande på ytterligare 4 röster, för att "bli bäst"

Inger o Benny
 
Toppen