• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gråvattentömmning Tyskland

Sv: Gråvattentömmning Tyskland

Sväng den åt sidan när du är klar det kan väl inte vara så svårt.
Dessutom lättare att tömma det blir inte så blött o jäv.. som det kan vara på vissa tömmningsplatser.

// Lasse W

Senaste höst såg jag ett par ställen som de var överkörd krokig o platt, man kunde inte tömma där mera als.

/Leif

Ja, det er problemet med smarte løsninger - noen "glemmer" å svinge de tilbake og kjører rett over. Mulig løsningen er skarpe pigger på kanten av skålen :D ingen har ønske om et flatt dekk. Det tryggeste er et hull med en rist som tåler å kjøres på med tunge biler - det koster endel å anlegge, men reduserer vedlikeholdet.

Har sett en løsning med innstøpte varmekabler i den nedgravde kummen, risten og vatnlåsen - styrt av en termostat slik at det holder seg frostfritt. Skulle kunne benyttes hele året selv i Sverige ;).

Tillbaka
Toppen