• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Grännas vindkraftverk

lejoh

FD HBK Medlem
Inlägg
346
Kommun
Motala
HBK-Nr
5423
Medlemskap
2022
Sv: Grännas vindkraftverk

.../// Det kommer att dela
befolkningen i två grupper – de som blir rika på vindkraft och de som blir fattigare av att betala räkningarna. Och det blir flest förlorare."

Åsikterna går isär, jag respekterar dina.
Uppdelningen av befolkningen är redan utfört i Världen:

De som redan är rika på oljan och de som blir fattigare av att använda den. Dessutom förstör oljan miljön också, för alla.

Ha det bra, jag sätter punkt här och ber Ragge om ursäkt för trådurspårningen. /Leif
 
Senast ändrad:
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Grännas vindkraftverk

Tagna hemifrån på höjden. Ca 2-2,5 mil ifrån.



Visa bilaga 34731

Inte Gränna men ändå. titta på filmerna, sätt dig in i hur människorna som bor där har det. Lyssna hur dom resonerar. Så här vill jag inte att Sveriges natur skall se ut. Det sanslösa är ju att dom är uppförda med bidrag.
I någon tråd ville någon ha ett kraftverk i trädgården:rolleyes:




YouTube - I skuggan av en vindkraftspark

YouTube - I skuggan av en vindkraftspark 2 high


Gurra
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Grännas vindkraftverk

Gärna kärnkraft, vindkraft, vågkraft och annan kraft någonstans men inte hos mig. Men jag måste ha el!

Hej

Jo det är ju det standardsvaret man tar till när man inget annat har :D
Gurra
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 16087

Guest
Sv: Grännas vindkraftverk

Om dessa pengarna skulle gå till bergvärmepumpar skulle det få en förödande politisk effekt, för det första skulle dom pengarna räcka till en installation i varje villa i hela Sverige, tacken dessa skulle sen lämna vore ju att alla dessa värmepumpägare skulle bara betala en tredjedel i energiskatt.
Dvs först skulle de bekosta värmepumpen och sen skulle de bara få in en tredjedel i energiskatt, ingen bra affär för staten, nä det gäller att hitta ofarliga lösningar för att säkra sina inkomster till staten, inte till den enskilda eller miljön.

Miljöargumenten är ju bra at framhålla iaf, lättköpta av de flesta.

It`s all about the money

//Mats

Ett litet inlägg angående värmepumpar.
Läs Värmepumpar för alla - Eviheat i kombination med solfångare överlägsen verkningsgrad.
Du kan även få kyla från borrhålet varma sommardagar.
MVH. Gunnar S
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.649
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Grännas vindkraftverk

Fixed wings är också vackra om dom är gjorda av kolfiber/kevlar:D
 
F

F.d. 16087

Guest
Sv: Grännas vindkraftverk

Sen tror jag att vi ska ta alla tekniska data respektive kostnader med en nypa salt.
Det är för mycket politik inblandat.
Varför släcka ned vissa kärnkraftsverk och utföra reparationer vintertid då behovet är som störst?
Bara en fundering.
MVH. Gunnar S
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Grännas vindkraftverk

Sen tror jag att vi ska ta alla tekniska data respektive kostnader med en nypa salt.
Det är för mycket politik inblandat.
Varför släcka ned vissa kärnkraftsverk och utföra reparationer vintertid då behovet är som störst?
Bara en fundering.
MVH. Gunnar S

Som ni skriver, det är politik inblandat.
Jag försvarar inte kraftbolagen, tvärtom. Men när det gäller underhåll mm på kärnkraftverken har jag viss förståelse för att de inte underhållts/uppgraderats eftersom politikerna tills nyligen inte kunnat bestämma sig för om vi skall ha kärnkraften kvar eller inte.
Vilket kraftbolag lägger ned hundratals miljoner på att uppgradera kärnkraftverken när de kanske nästa vecka får reda på ett de skall stängas.
Därför har man bara gjort det allra nödvändigaste för att hålla dom igång.

Vi får väl se vad våra kappvändande politiker gör nu efter det som hände i Japan.
//W
 
Toppen