• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gränna parkering

F

F.d. 3088

Guest
Hej inte ofta man skriver, men nu har jag en ny uppgift från Gränna.

Det finns numera möjlighet för envar att tömma gråvattnet på den stora parkeringen i hamnen, tömningsgallret finns vid den röda stugan som ligger på norra sidan av parkeringen om vi fick tömma toadelen fick jag inget svar på.
Jobbar vidare för att se om det inte kan bli en ställplats i något hörn det kostar forfarande 40kr att parkera

Förhopningsvis får dom upp ögonen på att husbilsägare campar sällan på camping med alla faciliteter man har ju med sig dom.

Utan man beter sig som i exemplet här under

Exempelvis man kommer dit 18.00
parkerar äter en bit i hamnen. Dagen efter besöker Visingsö intager där lunch mm åker tillbaka köper rökt fisk i rökeriet ungarna äter glass.
Promenerar upp i Gränna köper polkagrisar mm. Nu är klockan 16.00 då är det dags att fylla upp kylskåpet varorna inhandlas i någon av affärerna i Gränna passar på att tanka
65 liter på väg ut ur Gränna.

Anländer Vadstena ca 18.30. Ungefär samma procedur upprepas här förutom att här står man gratis mitt i centrum.

Go sommar Gurra:wink:



Gurra
 

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: Gränna parkering

Hej Gurra

Tack för ditt inlägg. Ska lägga in dina uppgifter under Gränna i Husbilsplatser.

Ha de
 
Toppen