• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

GPS

B

BernthåInger

Guest
Hur hittar man koordinater till platser man vill besöka ute i Europa, finns det någon app eller måste man söka på just den platsen man skall till via deras tex hemsida.

Tex:Camping Jezevac, Plavniča bb, 51500, Krk, Kroatien.

MVH
BernthåInger:confused:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: GPS

Med apppen Mobil Life + kan man få fram koordinater till ställplatsen/campingen.

image.jpg

F

F.d. 14324

Guest

Ett sätt att få frma koordinater (av många) är att använda googlemaps.

Med ditt exempel gjorde jag så här med en dator:
Söker med orden "Camping Jezevac" i google maps.
Resultatet: https://www.google.se/maps/place/Ca...2!3m1!1s0x0000000000000000:0x9a9f7f94472614ca

Koordinaterna finns nu i webbläsarens adressfält men kan vara lite mickliga att få ut och då kan man högerklicka på den röda markeringen (vid aktuell camping) därefter kan man trycka på raden "vad finns här" och uppe till vänster kommer det fram en rad med koordinater i decimalform, trycker man på de koordinaterna får man även fram koordinater i det format som används i Hbk.

Camping Jezevac:
45°01'07.6"N 14°34'00.9"E
Eller som decimal:
45.018772, 14.566926

mvh jocke

F

F.d. 52943

Guest

Till Androider finns appen Karta Koordinat. Där pekar man på platsen så visas koordinater

F

F.d. 21075

Guest
Toppen