• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

GPS

F

F.d. 55255

Guest
Batteriet på min Garmin nuvi 660 har lagt av efter många års användning.
Tittat på en Garmin nuvi 3597 lmt någon som har erfarenhet av denna,
eller tips om annan mod.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: GPS

Batteriet till Garmin 660 kan man köpa billigt i Kina och monteringen klarade t.o.m. jag så det kan alla klara av med lite tålamod. Man behöver några små skruvmejslar; finns hos Clas Ohlson.

https://www.google.se/search?q=chan...lla:sv-SE:official&client=firefox-a&gws_rd=cr

Detta batteribyte har tidigare beskrivits utförligt här på HBK. Jag hittar inte sidan nu men den finns någonstans.

Jappe

F

F.d. 55255

Guest

Hej
Har sett sidan i HBK men är sugen på en ny.
Men tack ändå.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag köpte en billig Garmin (2340 tror jag), för c:a tusenlappen på Siba och den är betydligt snabbare och fiffigare än min gamla 660 (Beirut) som jag har som reserv, numera.

Jappe

Lasse-125

FD HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024

Hej Margit och Arne!

Vi har en Garmin 3590Lm. Vi är mycket nöjda med den.
kan rekommenderas.

Vänliga hälsningar å kramar till ER. :)

Nyhlen

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
9883
Medlemskap
2025

Köpte en Garmin 3597 när den kom och är mycket nöjd.

Baksidan på myntet är att den inte är kompatibel med MapSource utan jag har fått börja använda BasCamp
/ Thomas

Tant Sture

FD HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
2178
Medlemskap
2024

Köpte en Garmin 3597 LMT på SIBA pris 2700:- pix
Enkel att bruka och kul att prata med, har efter 2 månader inte funnit något som strular.
Carnivals filer var hur enkelt som helst att lägga in.

Tant Sture

BerntMgn

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
262
Medlemskap
2025

Hej , packar just nu upp o installerar en ny Garmin 3597 LMT inköpt på Elgiganten.
Det är med sorg jag nu ställer in i hyllan min Navman S90i som tjänat mig i många år, men som
Navman/Mio numera inte vill kännas vid. I hyllan står dessutom en Ipaq Compact med en Navman Sleeve GPS. Detta paket kostade ca 12000:- en gång på 90 talet.
Allt fungerar, men tiden har lämnat dessas teknik bakom sig.
:wideeyed:

Toppen