• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

gps

F

F.d. 52945

Guest
Hej finns det någon här som använder sig av Tomtoms husbils-gps, och vad tycker ni om den, hur gör ni med uppdateringar (verkar inte finnas lifetime uprade på denna)??

Mvh
Pilot

golddigger

HBK Medlem
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2026
Sv: gps

Vi köpte en garmin nuvi 1440, 5 tums skärm ,pris 1795 hos media markt.Var lite eveksam,men med 30 dagars retur vid ånger var det ju ok.Verkar bättre än tomtom.kollar den på förste resan på tisdag.Men den verkar ok med bra meny o display.Tomtommen som är 3 år gammal kan ju ha blivit bättre,men den hade sina minusser.Svårt att bestämma sig,men bra att man kan prova den.Vi får se.

F

F.d. 1286

Guest
Sv: gps

Köpte den precis när den kom ut och har ännu inte blivit vän med den. Svår att förstå sig på, hittar inte POI:er om du inte har namnet på en stad strax intill, dum när man knappar in vikt, höjd och längd på bilen - långa omvägar.
Ologisk och svårt att hitta de mest enkla campingar eller SP. En camping kan finnas på 3-4 olika platser (kategorier). Bredsand i Enköping t.ex finns inte alls!
Fick 2 års fri kartuppdatering men nu är den visst livslång vid nyköp. (Tar fram min gamla Garmin när det kärvar som mest)

Toppen