• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

GPS

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: GPS

När jag bytte telefon, blev det en Nokia E52, med inbyggd GPS
Nu ser jag inget behov av att skaffa något annat. Kartorna är gratis, och den är lätt att använda, och man har den alltid med sig.
Calle

F

F.d. 25182

Guest

JAG SKALL KÖPA EN GPS VAD SKALL JAG HA SÅ LÄTT SOM MÖJLIGT

Jeg har akkurat vært gjennom denne prosedyre.
Har brukt 14 dager på å leste tester og brukerveiledninger.
Etter mange år med forskjellige typer av TomTom fant jeg nå å ville bytte merke. TomTom har for mange problemer med sine nye modeller.

Mitt valg ble en Garmin 1490T.
Den har 5" skjerm og viser alle POI med bilder fra databasen som ligger her på forumet.
Jeg har ikke fått testet enheten noe enda, men rapportene fra andre brukere er bra.

Det er heller ingen bakdel at dette forum har et medlem med spisskompetanse på Garmin, og som i tillegg er meget hjelpsom !!!:):)

Pris i Norge fra 1490,-

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Ingen större idé att köpa en fristående navigator idag när apparna till iPhone, Android och Nokia är bättre.

Navigon med iPhone eller Android har flest förespråkare just nu.

nav.jpg

Senast ändrad:
F

F.d. 58621

Guest

Jag skulle definitivt inte köpa enbart en gps idag. Den tiden är redan passerad.
Nu handlar det om smartphones istället. De täcker merparten av våra behov och har även mycket bra navigationsmöjligheter. Satsa på en iPhone istället är mitt förslag.
V-backen :wink:

F

F.d. 52943

Guest

Ingen större idé att köpa en fristående navigator idag när apparna till iPhone, Android och Nokia är bättre.

Navigon med iPhone eller Android har flest förespråkare just nu.

Visa bilaga 36157
Jamen vi som har en gamma l Nokia med symbian. Vad gör vi??

Ganska nöjd med min TomTom sofar. Om jag hamnar i problem utomlands så funkar Nokian. Körde vilse i Florida i somras - blev lite skraj för debiteringen men startade Nokians AGPS och hittade till hotellet på en dryg halvtimme. Debitering från Telia för det äventyret - 5,95 SEK. Helt OK!

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Nokia har fördelen med gratis navigering med sin Ovi Maps. När den använder aGps för att hitta satelliterna snabbare kostar datauppkopplingen några ören men går att koppla bort. Då tar det lite längre tid med satellitmottagningen. Ungefär som med en fristående navigator.

Toppen