• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

GPS

Yngve o Susanne

HBK Medlem
Inlägg
105
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
246
Medlemskap
2024
Hej!

Finns det någon som vet om det går att göra en rutt i datorn och sedan lägga över den till GPS Garmin nuvi 660fm, och hur gör man i så fall?
Jag har provat på lite olika sätt men inte lyckats.

Må så gött.
 
F

F.d. 55271

Guest
Sv: GPS

Hei Yngve,
Garmin kan ikke lese en rute, men om du deler den opp skulle det gå. Lag en katalog (kall den f.eks. FERIE 2008) med de POI som du vil ha som steder dere vil besøke og deretter overføre disse til Garmin. Når dere skal starte så velger videre katalogen med Ferie 2008. Velger så det første målet. OBS at Garmin velger muliges ikke den veg dere har tenkt, da er det lurt å legge inn et punkt mellom slik at reiseruten blir etter eget ønske og ikke etter Garmins forgodt befinnende. Om dere her lagt inn endepunktet for dagens rute så går det å velge et nytt og da får dere spørsmål om dere skal endre punktet eller om det skal være et via punkt. Velg via.
God tur. Håper dette var for ståligt.
 

Yngve o Susanne

HBK Medlem
Inlägg
105
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
246
Medlemskap
2024
Sv: GPS

Hej Erik!

Många tack för hjälpen.
Hade lite svårt med några ord men trägen vinner.
En fråga till skall gstart eller POI loader användas i
dessa fall.
MVH
Yngve
 
F

F.d. 55271

Guest
Sv: GPS

Hei Yngve.
Det var hyggelig (trilsamt) at noen forstod norsk.

For å lage denne filen med alle plassene dere vil besøke kan POI Edit 2007 brukes. Lag filen som *.csv fil. Det er også andre program som kan brukes f.eks. Excel.

Jeg bruker POILoder for å legge in mappen som jeg har kaldt "Min nuvi". Jeg har samlet alle mine POI i den mappe, skal jeg legge til nye file med POI legger jeg de der og overfører det hele samlet.

Husk at Garmin sletter alle dine filer som er lagret når du legger in de nye. Slik at du tar med de filene du allerede har lagt inn som POI + de nye.

God reise
 
Toppen