Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
"Tråden kommer säker kapas av Gps hatarna som vill att alla ska använda sig av Paddor..."
Jag är ingen GPS hatare.
En padda har väl oxå en GPS mottagare?
Det är väl bara olika typer av Navigatorer?
Undrar Björn
Det finns en vesäntlig skillnad. GPS-modulen i paddan har betydligt sämre signalkänslighet än en "riktig" gps-enhet dessutom så uppdaterar gps-enheten positionen minst dubbelt så ofta som paddan. Det är även ganska stor skillnad på processorn som beräknar vägval.
Det här märker många inte av men om man kör i områden med svagare satellitsignal märker man ganska stor skillnad.
Inte alls!
GPS-chipet i en modern platta är mer exakt än en fast GPS.
Den har tre system AGPS, GPS och GLONASS med en noggrannhet av 5 meter, en blixtsnabb processor och en mycket skarpare skärm. Att man kan välja skärmstorlek mellan 7,9 och 12,9 tum är en stor fördel.
Trivs bra med min Garmin även om den försökte få in mig under en för låg järnväg i Motala. Skaffade den huvudsakligen för att slippa sådant...
Upplevde filanvisningarna överskådligare och mer precisa i min gamla TomTom och kanske en bättre karta, men jag är inte helt säker på att det verkligen är så. Däremot är jag säker på att jag saknar TomToms "beräkna alternativ" då jag skall välja rutt (håller mig gärna på småvägar).
Min erfarenhet av platta vs fasta GPS, Garmin och Navman, har alltid utfallit till plattans fördel. Framför allt gäller det snabbhet och exakthet och apparnas (iGOs) många inställningar, funktioner och antal ruttval samt skärmens storlek och skärpa. Det verkar som om Garmins forskning på området främst gäller fartygs- och flygnavigering efter köpet av appen Navigon för ett antal år sedan.Visserligen förlitar sig båda på samma karttillverkare men det verkar som om kartorna uppdateras oftare i vissa appar som tex Here.