• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

GPS val

F

F.d. 15549

Guest
Hejsan vår Gps har pajat (Garmin 660)
nu vill jag ha tips från er...
vilket märke ska vi köpa och varför?

Har hittat en Garmin Nuvi 765T för 1490:- är det ett bra köp?

Senast redigerad av en moderator:

Ingmarie & Bernt

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
1634
Medlemskap
2026
Sv: GPS val

Vi köpte en Garmin 2460 häromdagen och den tycker vi är bäst, eftersom vi haft en Garmin innan och kan denna bra

G

Göran & Carola

Guest

Garmin nüvi navigatorer har ju den fördelen att man kan lägga in Carnivals lista över HBK ställplatser, med bilder och allt.

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Jag har bara haft Garmin sedan 1999, Först 12:an sen 760-map till Geochaching och nu nüvi till bilen.

Garmin har all världens koordinatsystem så man behöver aldrig "räkna om", de har ett bra kartprogram till PC'n och en bra PIO-laddare.

Ett problem med navigator i trafiken är ju vilka kartor man har och hur ofta dessa uppdateras. Det beror alltså inte på navigatorn i sig om man inte når målet.

Ett annat problem med GPS, liknande det som uppstod när miniräknaren kom. Kompetensen, vi måste alltid rimlighetsbedöma vart GPS'n för oss. Snabbaste eller kortaste vägen. "Genvägar äro ofta senvägar", men det är kanske det vi vill. Så en orienteringskunnig Co-driver är aldrig fel.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Co-driver er viktig, her brukes flere kartprogram på PC med GPS kobling samt papirbaserte kart for grovkontroll. dette sammen med guidebøker, stellplats-bøker osv gir bra kontroll.

M

Matts Torebring

Guest

Jag har Tom Tom i mobilen, kostnad 695:, den är är klockren. Jag har den bara på reserv. I vår Kabe finns ett standardmonterat multimediasystem, Pioneer inkl. GPS, telefon, CD, radio och backkamera. Den som följde bilen för ett år sedan var minst sagt hopplös som GPS. Vi fick sista versionen monterad innan vi åkte, och den är 100 gånger bättre. Vår första GPS för 9- 10 år sedan kostade 27 000:-.

F

F.d. 25168

Guest

Jag har altid väret mycket nöjd med Garmin :) Det er en navigator, som man kan konvertere nästen alle dom poi filer, der finns och desuden kan den vise bilder och tekster på hver enkelt poi :)

Navigationsmässigt har det väret en fornöjelse at bruge, inta at den inta har vist en väg, som inta var önskvärd, men ingen problemer der inta kunna löses :) har altid kommet frem til målet.

Näste navigator bliver også en garmin :)

( vet vet, alle dom der älsker deres smartphones, har selv en med navigon, men bibeholder en garmin på instrumentbrädtet :) )

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

vet vet, alle dom der älsker deres smartphones, har selv en med navigon, men bibeholder en garmin på instrumentbrädtet

Nu kommer Garmin att köpa Navigon, då kanske man kan ladda ned din gpi-fil i mobilen. På det viset slipper man två prylar och får uppdateringar ofta och gratis.

PS! Test av navigatorer.

2525177078.png

2615322411.png

Senast ändrad:
F

F.d. 25168

Guest

"uppdateringar ofta och gratis."

Om de opdaterer kortet, skal jag nok opdatere ställpladserne i GPI filen :)

Toppen