• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

GPS till Ipad ???

F

F.d. 25605

Guest
Hej på er !

Nu är det dags att skaffa den bästa navigerings appen till vår Ipad.

Frågan är Vilken är bäst/ vilken skall jag ladda ner ???

Tacksam för era synpunkter

// Thomas

Vaktis

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
5195
Medlemskap
2026
Sv: GPS till Ipad ???

Hej
iGo Primo funkar kanon! Testade den förra året. Upplevde att den va bättre än TomTom 620 som vi har i personbilen.
Sök på forumet. Det finns många synpunkter på dom olika programmen.
:cool:
/Thomas

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag har installerat iGO, Navigon, Sygic, CoPilot samt några mindre bra appar.
De fyra förstnämnda har alla sina för- och nackdelar men personligen håller jag iGO som den bästa med fler inställningsmöjligheter och lättast att planera rutter med.

Senast ändrad:
F

F.d. 25605

Guest

Hej på er !!

Tackar för den snabba responsen !!!!

Då var appen ner laddad och klar, ser intressant ut, nu återstår jobbet med att installera våra ställplatser, verkar lite rörigt när man läser om den proceduren här i forumet, men det löser sig säkert

Tack
Thomas

Eva o Håkan

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
15184
Medlemskap
2025

Värt att notera är att Ipad wifi inte har inbyggd GPS

/ Digiloo

Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Nej, iPad med enbart WiFi är i stort sett obrukbar som platta att ha med i husbilen!
Det har vi varnat för i flera år.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Vi köpte separat gps funkar kanonbra! ivar

Med tanke på att flertalet appar nyttjar Platstjänster och därmed GPS skulle man behöva ha en extern GPS inkopplad hela tiden. Dessutom är det krångligt att behöva ha en strömslukande router inkopplad så fort man vill ut på nätet.

Mycket lättare om man skaffar rätt iPad från början, det kan inte nog understrykas! Det finns kontantkort med 20 GB/månad för 149 kr (Hallon) eller varför inte gratis reklamfinansierat simkort med obegränsad volym (Wifog).

Eva o Håkan

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
15184
Medlemskap
2025

Mitt inlägg var avsett som info till dom som står i begrepp att köpa en surfplatta. Men har man redan en utan inbyggd GPS finns det flera lösningar bl.a att använda internetdelningen på sin Iphone (som numera ger GPS-delning också)

/ Digiloo

Toppen