Hei Reiner
Jeg tror ikke du vil bli skuffet over valget du har gjort. Jeg ble det ihvertfall ikke da jeg valgte denne GPS'en.
Jeg har også en TomTom 930T og en Pioneer AVIC-D3 og jeg er ikke i tvil om hvilken jeg foretrekker. Det dårligste kjøpet jeg gjorde var AVIC-D3 til over NOK 12000.-. Det kommer nye kart hvert år til denne men de koster en formue. NOK 2500 - NOK 3000 og for de pengene kan du kjøpe en helt ny enhet. Det er bare å velge mellom fabrikantene.
Alle GPS'er har diverse "Bugs" i operativsystemet, men disse blir som regel rettet opp med nye oppdateringer og vanligvis er disse gratis, men ikke hos Pioneer. Der kommer oppdateringene sammen med kartplaten til ovennevnte blodpris.
Nå fikk jeg luftet litt frustrasjon over Pioneer og det er jo bra

Jeg bor i Sandnes i Vest-Norge, 15 kilometer fra Stavanger. Men, jeg kjører til Sverige 2 - 3 ganger i året, da som regel til Strømstad, men også lengre nedover vestkysten. Jeg kjører i en Hobby Toscana Exclusive 750 bobil med registreringsnummer SD40337 og NB 5430 (Norsk Bobilforening). Dersom du ser denne bilen så ta kontakt. Da spanderer jeg også en DRAM (eller flere

) og så kan vi utveksle erfaringer om både det ene og det andre. Jeg blir 67 år til sommeren så jeg har jo litt livserfaring
Vennlig hilsen
Einar