• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

GPS Koordinater

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Tänkte lägga in en ställplats från Marsanne i Frankrike menhar tyvärr tappat koordinaterna finns det något bra progam o söka på ? Har testat Hitta GPS-koordinater men får inte dess o stämma.
Ställplatsen ligger på Av de bailliencourt Google Maps

Sv: GPS Koordinater

Hej Kaj, eftersom du sliter med att ordna en plats till i listan så måste jag verkligen hjälpa till!

Har du testat att högerklicka när du tittar på kartan i google Maps?

Tar det från början eftersom jag inte har en aning om hur datorkunnig du är.
Så här brukar jag göra:

Placera muspekaren exakt på den plats du vill ha koordinater till.
Högerklicka så kommer det fram ett popupfönster.
I den nya rutan väljer du: "Vad finns här?"
Då kommer det fram koordinater uppe i sökfältet (kanske heter nåt annat) och de ser ut så här: 44.643697,4.873313 och dessa koordinater är från mitten av byn i din googlelänk.

Dessa koordinater måste sedan konverteras till det format som vi har i hbk och då brukar jag använda: GPS Coordinate Converter, Maps and Info

Skulle det inte fungera kanske du kan skriva in koordinaterna som du får i googlemaps här i ett inlägg så är det nog flera av oss som ställer upp och hjälper till att konvertera dem till rätt format! :)

mvh jocke

Senast ändrad:
Tillbaka
Toppen